Notícies | Sala de premsa

Tret de sortida al programa Joves Talents Científics al sector Agroalimentari i forestal

07 novembre 2023 | Notícies, Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Departament  d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DACC) de la Generalitat de Catalunya, impulsen, aquest curs 2023-2024, el programa educatiu Joves Talents Científics-Agricultura, que fomentarà que els joves de batxillerat i 4rt d’ESO lleidatans segueixin estudis en ciències agroalimentàries, especialment a les escoles agràries. La iniciativa s’inicia enguany com a projecte pilot a 5 instituts de les comarques lleidatanes de La Noguera, Pallars-Jussà i Pallars-Sobirà, als quals impartiran sessions teòriques i realitzaran tallers experimentals 5 investigadors de la Universitat de Lleida (UdL).

El programa es planteja millorar el coneixement de l’alumnat sobre les àrees específiques STEM, Science, Technology, Engineering and Mathematics (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) vinculades amb les ciències agroalimentàries.  Joves Talents Científics-Agricultura aplica una fórmula didàctica original i inèdita: s’incorpora a joves científics i científiques a  les escoles i instituts que treballen mà a mà amb els docents. Entre tots dos, conceben i duen a terme col·laborativament activitats a classe que mostren els continguts científics de forma clara i atractiva, per motivar l’interès per les ciències agroalimentàries.

Cada investigador realitzarà, a l’institut assignat, una sessió teòrica combinada amb un taller pràctic experimental sobre àrees específiques vinculades a les ciències agroalimentàries (biotecnologia alimentària, microorganismes del sol en agricultura, etc.), aplicant el mètode científic. El programa inclou també visites posteriors als centres de recerca de procedència dels investigadors i investigadores (3 homes i 2 dones).

La presentació oficial del programa pilot es durà a terme demà dimecres 8 de novembre a les 11.00 h a l’Escola Agrària d’Alfarràs (Segrià) (Ptda. El Sot s/n – 25120, Alfarràs) i comptarà amb la participació de Joan Salvador Minguet i Pla, cap del Servei de Formació Agrària del Departament  d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya; Jordi Armengol i Deza, regidor d’Agricultura de l’Ajuntament d’Alfarràs; Maria Rosa Cortés, directora de l’Escola Agrària d’Alfarràs; i Jordi Mas i Castellà, director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. L’acte inclourà la taula rodona “Joves Talents Científics en Agricultura: del present al futur”, protagonitzada per Gemma Magrí, de l’empresa Fruitalpuntbio; Joan Salvador Minguet i Pla, cap del Servei de Formació Agrària del Departament  d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural; i Maria Rosa Cortés, directora de l’Escola Agrària d’Alfarràs. Moderarà el debat Josep Papió, d’Akis International, enginyer agrònom.La taula, que es retransmetrà telemàticament per a tots els instituts que ho sol·licitin, analitzarà els actuals reptes de futur del sector agrari i les sortides professionals relacionades amb la ciència i la tecnologia que ofereix als joves.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe