logotip Premis Nacionals de Recerca

Premis Nacionals de Recerca

El Govern de la Generalitat de Catalunya, mitjançant l’FCRI, convoca els Premis Nacionals de Recerca, els quals tenen com a finalitat fomentar el reconeixement social de la ciència i l’activitat dels investigadors, mecenes, empresaris, emprenedors i comunicadors vinculats al nostre país.

1 Premi Nacional de Recerca

Premia l’investigador/a del Sistema Català de Recerca i Innovació o que desenvolupi la seva activitat fora de Catalunya, que hagi contribuït internacionalment a l’avenç d’una disciplina científica en qualsevol dels seus àmbits: ciències humanes i socials, ciències de la vida i de la salut, enginyeries i tecnologia i ciències experimentals.

– En una figura acreditativa del ceramista i escultor Jordi Serra.
– La quantitat de 40.000 €.

2 Premi Nacional de Recerca al Talent Jove

Vol estimular i reconèixer l’esforç dels/de les joves investigadors/ores (fins a 40 anys) que en la seva trajectòria professional hagin destacat per la qualitat i excel·lència del seu treball científic i de recerca.

– En una figura acreditativa del ceramista i escultor Jordi Serra.
– La quantitat de 10.000 €.

3 Premi Nacional de Comunicació Científica

Premia la millor iniciativa de comunicació i divulgació científica de Catalunya en qualsevol dels possibles formats i mitjans existents publicacions en paper o digitals, programes de ràdio i televisió, webs, exposicions i festivals, entre d’altres, així com els professionals d’aquests àmbits.

4 Premi Nacional de Mecenatge Científic

Esdevé un reconeixement institucional a les persones, empreses o d’altres entitats per la seva contribució a la generació o donació de recursos filantròpics per promoure o recolzar projectes científics a Catalunya.

5 Premi Nacional al Partenariat Publicoprivat en R+I

Té com a finalitat reconèixer les activitats de partenariat publicoprivat en recerca i en l’àmbit general de la cooperació entre el sector públic i el privat en activitats d’R+I a Catalunya.

6 Premi Nacional d’Innovació a la Creació d’una Empresa de Base Científica

Té com a finalitat reconèixer la creació d’una empresa de base científica sorgida originalment del sistema R+D+I català que procedeixi d’un entorn acadèmic.

Enric Garrell
egarrell@fundaciorecerca.cat

Organitzen

Els Premis Nacionals de Recerca són convocats pel Govern de la Generalitat de Catalunya mitjançant l’FCRI.

Segons les bases dels Premis, les universitats (òrgans de govern, facultats, escoles, departaments), els centres de recerca, instituts universitaris de recerca, les acadèmies, les empreses i fundacions i, en general, tots els agents del sistema català de recerca i innovació, poden presentar candidatures a totes les categories. La presentació de candidatures cal fer-la a través del web del premi, on hi ha tota la informació necessària i bases per a presentar la candidatura en qualsevol de les modalitats dels Premis Nacionals de Recerca.

Hi col·laboren

avellana-reus