X(p)rimenta

X(p)rimenta és un concurs escolar de vídeos científics en català en què els alumnes de primària, secundària, ESO, batxillerat i cicles formatius, acompanyats dels seus docents, realitzen experiments científics i els enregistren en vídeo per ser després divulgats.

Aquest concurs, que el 2024 arriba a la seva 14a edició, té com a objectius principals: despertar vocacions científiques entre l’alumnat; incrementar el contingut audiovisual de ciència en català per a centres docents i públic general interessat en la ciència; i potenciar les habilitats en comunicació científica i audiovisual entre l’alumnat.

Marc Portella
mportella@fundaciorecerca.cat

Hi col·laboren

L’edició 2024 d’aquest concurs compta amb el patrocini principal de Telstar i Ercros; amb la col·laboració de Frit Ravich, Centre Tecnològic Leitat, Casio División Educativa, EduCaixa – Fundació “la Caixa”, Associació Pendulum i el MMACA; i la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya; l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) – Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona.