Notícies | Sala de premsa

Més de 4.500 alumnes de 3r i 4t d’ESO resoldran diferents reptes científics al Dia de la Ciència a les Escoles

16 novembre 2021 | Notícies, Sala de premsa

Demà, dimecres 17 de novembre, es portarà a terme una nova edició del Dia de la Ciència a les Escoles, activitat emblemàtica de la Setmana de la Ciència impulsada per la Fundació catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Departament d’Educació de la Generalitat. En format virtual, l’acte constarà de quatre conferències a càrrec de sengles científics i científiques que seran seguides durant el matí per més de 4.500 alumnes catalans de 3r i 4t d’ESO

L’alumnat participant ha treballat prèviament les matèries seleccionades mitjançant uns vídeos, en els quals els mateixos investigadors els han plantejat un repte científic centrat en les seves respectives disciplines que han de resoldre els escolars. En acabar, els alumnes contrastaran les solucions i interactuaran virtualment amb els investigadors protagonistes, tot formulant també preguntes.

Les temàtiques i xerrades seran: la robòtica, amb Anaís Garrell, investigadora postdoctoral a l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRII-CSC-UPC) i professora de la UPC; l’astrofísica, protagonitzada per Ignasi Ribas, director de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i investigador a l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC); l’economia circular, a càrrec de Jordi Morató, director de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC; i les xarxes socials, amb Davinia Hernández-Leo, catedràtica d’Enginyeria i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF. Enguany també es duran a terme 15 tallers presencials que es faran a diferents punts del territori.

Es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube de l’FCRI.