L’FCRI participa a la trobada amb els directors d’una vintena d’oficines d’assessorament científic i tecnològic de legislatius europeus, l’EPTA

16 maig 2023 | Notícies, Sala de premsa

Els directors d’una vintena d’oficines que assessoren parlaments europeus en ciència i tecnologia s’han reunit, el 15 i 16 de maig a Girona, en el marc de la presidència catalana de la xarxa que aplega aquests òrgans, el European Parliamentary Technology Assessment (EPTA). En la trobada, preparatòria de la conferència anual d’aquest ens, que es farà el 9 i el 10 d’octubre al Parlament de Catalunya, s’ha acordat dedicar la conferència a l’anàlisi de l’impacte de la intel·ligència artificial que genera continguts.

La delegació ha visitat, avui 16 de maig, l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA) per conèixer els projectes de recerca sobre l’aigua i el seu reaprofitament que du a terme aquest organisme.

La vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya, Alba Vergés,  ha rebut i acompanyat la delegació com a presidenta del Consell Assessor del Parlament sobre Ciència i Tecnologia (CAPCIT), l’òrgan del Parlament que forma part de l’EPTA.

En la trobada, que ha estat molt fructífera, ha participat Jordi Mas, el director general de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació.