La vacuna de la COVID-19 i el reforçament mundial de la confiança en la ciència protagonitzen la inauguració de l’SC’20

13 novembre 2020 | Sala de premsa

Aquest any més que mai, ha estat l’any de la ciència. A causa dela pandèmia de la COVID-19, el paper protagonista i la rellevància de la ciència s’ha evidenciat a nivell general segons l’evolució de la malaltia i els esforços invertits en la recerca sobre el coronavirus SARS-CoV-2. La conversa inaugural de la Setmana de la Ciència 2020, impulsada per l’FCRI amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya (Secretaria d’Universitats i Recerca), i la col·laboració de Fundació “la Caixa”, Amgen, BBVA i BASF, s’ha centrat avui en la gran preocupació d’aquest any: la vacuna de la COVID-19.

A la conversa, moderada per Xavier Duran, químic i periodista de TV3, la investigadora Isabel Amat, directora d’Innovació de Reig Jofre, i Joaquim Segalés, investigador del Centre de Recerca en Sanitat Animal (IRTA-CReSA) han coincidit en el fet que enguany s’està fent ciència a tota velocitat. En onze mesos s’ha aconseguit tenir vacunes en fase 3 de desenvolupament. Tot i això, han reiterat que la vacuna tot i ser part de la solució, no serà la solució total i que haurem d’aprendre a conviure amb el virus. Ambdós investigadors han destacat que l’arribada de la COVID-19 ha reforçat arreu del món la confiança en la ciència, i tot i que encara resta molt camí per recórrer, s’han mostrat positius i han demanat que s’inverteixi i es millorin els recursos que es destinen a la innovació i a la recerca. La ciència pot aportar solucions, però se l’ha de dotar de mitjans. La 25a Setmana de la Ciència a Catalunya, se celebra del 14 al 29 de novembre i se centra enguany en la recerca sobre la COVID-19, en la seva evolució global i en l’estat de recerca de la seva vacuna.

Podeu veure l’acte d’inauguració al canal de YouTube de l’FCRI.