Convocatòria d’una línia d’ajuts a la disseminació científica en català per a joves influencers en xarxes socials, comunicadors consolidats i propostes inèdites

22 setembre 2021 | Notícies, Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) convoca avui la primera edició de la seva “Convocatòria d’Ajuts per al foment de la cultura científica a Catalunya”. La iniciativa es destina a finançar projectes comunicatius científics inèdits, especialment de futurs influencers en xarxes socials menors de 40 anys però també de comunicadors i disseminadors consolidats, majors de 40, podent-se atorgar, igualment, a entitats o empreses. La dotació econòmica total és de 200.000 euros, dels quals 140.000 euros es destinen als joves menors de 40 anys (Talent jove) i 60.000 euros als majors de 40 (Talent consolidat).

L’objectiu dels ajuts de l’FCRI és fomentar i enfortir la disseminació científica al nostre país en llengua catalana. La convocatòria s’adreça a la realització de projectes, activitats o iniciatives que apropin el coneixement científic i tecnològic a la ciutadania, tot fent especial relleu a l’impuls del talent jove i la innovació al sector (vegeu Bases).

La convocatòria consta de 2 categories: Talent jove (fins a 40 anys) i Talent consolidat (majors de 40). S’adreça exclusivament a propostes comunicatives en català de nova creació que no hagin estat presentades al públic i que s’hauran d’executar a llarg de 2022. Cada persona o entitat beneficiaria podrà optar a un ajut d’entre un mínim de 3.000 euros i un màxim de 15.000 euros.

La categoria de Talent jove inclou 2 modalitats. La primera és l’anomenada “Futur Influencer”, que finançarà propostes de creació de vídeos o podcasts de disseminació científica, concebuts per ser compartits a les xarxes socials (YouTube, TikTok, Twitch, Instagram, webs de podcasts, etc.). La segona és la de “Formats innovadors”, que contempla els projectes fora de l’àmbit de xarxes. Les entitats o empreses aspirants hauran d’acreditar haver estat constituïdes dintre dels 5 anys abans de la sol·licitud.

Per la seva banda, la categoria de Talent consolidat contempla la modalitat “Publicacions” en format escrit imprès (informes, revistes, llibres especialitzats, llibres infantils, còmics, guies, etc.), més la modalitat d’”Altres formats”, que cobreix propostes en accions o mitjans no impresos. En aquest cas, les entitats o empreses aspirants hauran d’acreditar haver estat constituïdes 5 anys com a minim abans de la sol·licitud. Les sol·licituds cal presentar-les mitjançant el web https://ajutsfcri.fundaciorecerca.cat fins al 20 d’octubre de 2021, a les 14.00 hores.