CitYmpact, la nova eina de sensibilització mediambiental per al turista de Barcelona

30 desembre 2021 | Notícies, Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) ha posat en marxa la campanya CitYmpact de sensibilització mediambiental per als turistes que arriben a Barcelona que té com a eix principal una calculadora de petjada de carboni que dona una idea de l’impacte que suposa el sol fet de viatjar fins a la destinació.

L’any 2019, Barcelona va rebre més de 19 milions de visitants, més del 40% amb avió. Aquest indicador ha estat l’estímul principal per al desenvolupament del projecte amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona. L’eina permet fer el càlcul tant si s’utilitza el cotxe privat com el tren, el vaixell, l’avió o qualsevol altre mitjà de transport i ha utilitzat les dades publicades sobre les emissions de gasos d’efecte hivernacle de la Generalitat de Catalunya, actualitzats el 2021.

Tot i que el resultat és aproximat, ja que hi ha indicadors que podrien fer variar lleument el càlcul, com el tipus de carretera, la velocitat, el nombre de parades, etc., l’eina posa en situació al turista sobre com afecta a la ciutat seva activitat d’oci.

Conscients que el turisme representa el 20% del PIB, aquesta eina no pretén desmoralitzar els viatges a la ciutat, sinó tot rel contrari, ja que dona oportunitat al viatger de minimitzar el seu impacte escollint allotjaments i restaurants mediambientalment responsables i signants del compromís Biosphere de la ciutat. Així mateix, la web aporta informació sobre mobilitat i serveis que permeten tenir cura de no incrementar la petjada de carboni durant la seva estada.

Aquest projecte advoca per un turisme responsable, per aquest motiu, a més a més de la calculadora de petjada de carboni, posa a disposició dels usuaris un petit joc de preguntes i respostes per valorar quin grau de turista responsable es té.

L’eina es donarà a conèixer a tour operadors, institucions i associacions receptores de turistes, així com a hotels i restaurants. L’aplicatiu acaba amb un decàleg de bones pràctiques descarregable que indica en 10 punts com fer un salt qualitatiu i convertir-se en un autèntic turista responsable i respectuós amb Barcelona i els seus ciutadans.

Més informació: https://www.citympact.fundaciorecerca.cat/