Artyom Komissarov, doctorand de la UPF, guanya el segon concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”

05 juny 2019 | Sala de premsa

Artyom Komissarov, doctorand ucraïnès de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), amb la seva presentació “Biochemistry: from destroying to creating”, va guanyar ahir el segon concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, en un acte celebrat a l’Espai Endesa de Barcelona. La final d’aquest concurs, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i les 12 universitats catalanes, amb el suport del Consell Interuniversitari de Catalunya de la Generalitat, va enfrontar les 9 doctorandes i els 3 doctorands que havien guanyat, entre 94 aspirants, les eliminatòries prèvies fetes a cada universitat.

El segon premi va recaure en Reyes Carballar, de la Universitat Internacional de Catalunya UIC), per la seva presentació “La importancia de conservar nuestra identidad” i el premi del públic va ser per Rubi Alejandra Medina Mijangos de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), per la seva exposició “Metodología para el análisis técnico-económico de los sistemas de gestión de residuos sólidos”.

La final va recollir temes de tesis doctorals tan diversos com ara els microplàstics i els contaminants orgànics a l’oceà; la paleoecologia neandertal, el suposat final de la SIDA; la relació entre càncer i medi ambient; la realitat virtual i augmentada per a plataformes de formació en línia; o la protecció de la salut dels professionals del transport sanitari. Un total de 5 tesis s’hi va exposar en català, 4 en castellà i 3 en anglès.

Tots els participants han estat doctorands/des de, com a mínim, segon curs, que han hagut de demanar el corresponent vistiplau del seu director/directora de tesi. El concurs s’ha desenvolupat en dues fases: la primera va consistir en una eliminatòria prèvia a cada universitat i la segona, la final d’ahir, on van competir un concursant per universitat, anterior guanyador/a de cadascuna de les eliminatòries.