“Amics i Amigues de la Ciència”, un nou espai de l’FCRI per a persones compromeses a popularitzar la ciència i la recerca

20 maig 2021 | Notícies, Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) cerca persones compromeses a incrementar l’interès social per la ciència, que vulguin sumar-se a l’esforç de disseminació científica a Catalunya que porta a terme des de 1986. Amb aquest objectiu, ha creat “Amics i Amigues de la Ciència”, un espai que vol agrupar persones que creuen en la ciència i la innovació com a factors clau per al desenvolupament, el progrés i el benestar social del país i que vulguin fer un aportació econòmica desgravable, regular o no, amb aquesta finalitat.

La iniciativa “Amics i Amigues de la Ciència” ofereix la possibilitat de formar part d’aquest nou col·lectiu mitjançant tres tipus de quotes: mensual de 5 euros, trimestral de 15 euros o anual de 60 euros. També existeix l’opció de fer només aportacions puntuals. Totes les gestions es poden realitzar de forma segura mitjançant la seva pàgina web. La desgravació fiscal dels primers 150 euros arriba al 80%. A partir dels 150 euros, és del 35% i, des del tercer any, per una quantitat igual o superior a la dels dos anys anteriors, del 40%.

Com a beneficis, l’FCRI transforma les amigues i amics de la ciència en part activa de la seva organització. Totes les persones integrants rebran diferents serveis informatius especialitzats i podran participar i assistir, amb tractament preferent, a activitats i esdeveniments de la Fundació. Entre les diferents possibilitats figuren gaudir d’un lloc reservat a la cerimònia de lliurament dels Premis Nacionals de Recerca; poder fer servir l’auditori de la seu fundacional per a actes públics; i, fins i tot, ser entrevistat pel director de l’FCRI, sortint a la seva web i xarxes socials. Més informació sobre quotes i beneficis: https://amics.fundaciorecerca.cat/