Notícies | Sala de premsa

Álvaro Heredia, doctorand de la URL, guanya la sisena edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”

23 juny 2023 | Notícies, Sala de premsa

Álvaro Heredia, doctorand de la Universitat Ramon Llull (URL), va obtenir ahir el primer premi de la sisena edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, amb la presentació sobre diagnosis facial de malalties mentals “3D Computer Vision and Deep Learning for the Non-Invasive Diagnosis of Psychotic Disorders”. Organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), les 12 universitats catalanes i el Departament de Recerca i Universitats -mitjançant el Consell Interuniversitari de Catalunya-, el concurs va celebrar ahir la seva final a CaixaForum Lleida, en un acte amb participació de finalistes de totes les universitats.

El segon premi va correspondre a Giada Centenaro, de la Universitat de Lleida (UdL), per la presentació “Dinàmica de la comunitat fúngica del sòl en resposta a les pertorbacions silvícoles als boscos mediterranis”. El premi del públic, per la seva banda, va ser per Anaïs Espinoso, de Universitat Pompeu Fabra (UPF), per la presentació “Estudios de fase para analizar señales cerebrales de pacientes con epilepsia”. La menció especial Joan Oró a la millor tesis en català, establerta enguany amb motiu del centenari del naixement del cèlebre bioquímic lleidatà, va recaure en Camille Servin Barthet, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), per la presentació “Com canvia el cervell durant l’embaràs?”.

El concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts” planteja el repte comunicatiu d’explicar una tesi doctoral en 4 minuts de forma atractiva i comprensible pel públic general. Enguany, ha celebrat la seva final a Lleida com a part dels actes inclosos al programa de l’Any Joan Oró, iniciativa del Govern de Catalunya i la Fundació Joan Oró.

Els 12 finalistes (9 dones i 3 homes) van superar les proves classificatòries prèvies i finals de les seves universitats, en què van participar 145 concursants. S’hi han concedit tres premis. El primer (3.000 euros) i el segon (2.000 euros) per avaluació del jurat, més un premi per votació del públic (1.000 euros) i la menció especial “Joan Oró”, dotada amb 1.000 euros. En l’edició actual s’han presentat 7 tesis en català, 4 en castellà i una en anglès.

Enguany, el jurat està format per Laura Román, secretaria general del Consell Interuniversitari de Catalunya; Montse Sampietro, responsable d’activitats de Cultura i Ciència de la Fundació “la Caixa”; Joan Oró i Trilla, director de la Fundació Joan Oró; Neus Teixidó, cap del Programa de Postcollita de l’IRTA Fruitcentre; Meritxell Soria, responsable de Comunicació de l’IRB Lleida i Jordi Mas, director general de l’FCRI.