Alumnes de l’INS Torrent de les Bruixes fan servir en directe un nou material experimental capaç d’absorbir el CO2 atmosfèric

05 desembre 2023 | Notícies, Sala de premsa

Un grup de 12 alumnes seleccionats de 2on d’ESO de l’INS Torrent de les Bruixes de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) han realitzat avui un experiment mediambiental de ciència ciutadana mitjançant el qual han conegut i fet servir en directe un nou material experimental innocu capaç d’absorbir el CO2 atmosfèric, que han instal·lat en diferents ubicacions del centre.

L’activitat forma part de l’experiment de ciència ciutadana “LightNET: llençar la pedra i amagar el CO2”, organitzat per l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), amb el suport de la Fundació Catalana per a la Recerca la Innovació (FCRI) i que va començar durant la recent 28a Setmana de la Ciència. Uns 6.000 alumnes i 200 docents, de 5è i 6è de primaria i 1r i 2n d’ESO de tot Catalunya, estan participant a la iniciativa, que vol conscienciar el jovent sobre les implicacions del CO2 atmosfèric per al futur del planeta.

El nou material experimental, desenvolupat per l’ICN2, es presenta en forma de petites pedres. L’alumnat pot controlar i reportar els diferents canvis físics registrats durant el procés d’absorció de CO2. Els resultats aportats per tots els centres escolars seran processats per l’ICN2 i permetran entendre com reacciona sota diferents condicions experimentals i continuar amb el perfeccionament d’aquest prometedor material. L’activitat ha comptat amb la participació d’Amador Pérez Torres, investigador de l’ICN2, i de Jordi Mas i Castellà, director general de l’FCRI.