Cafès amb la Recerca 2022

CiA_Amgen_Edicio2017_FCRi_FundacioRecerca

Els Cafès amb la recerca de l’FCRI, un conjunt de trobades —tant presencials com telemàtiques— entre empreses i acadèmia. Tenen per objectiu connectar el sistema de recerca català amb el teixit empresarial, fomentar la recerca col·laborativa com a motor d’innovació, i apropar els agents públics i els privats dins la societat del coneixement..

Propers Cafès

Novembre

10/11/2022 – Cafè amb la Recerca Reptes i oportunitats de la IA a l’àmbit de la salut.  Lloc: Casa de la Convalescència de l’Hospital de Sant Pau. Horari: de 9.30 a 11 h.

Els nous enfocaments en salut evolucionen cap a la medicina personalitzada i la medicina centrada en el pacient. El benestar i la inclusió s’estan convertint en camps nuclears dels enfocaments tradicionals, centrats principalment en el tractament dels símptomes. En aquest escenari, les tecnologies TIC -i en especial la Intel·ligència Artificial i la ciència de dades- tenen un paper central per ajudar-nos a comprendre millor la complexitat de la salut, el benestar o la inclusió.

La professora Karina Gibert, directora del Centre de Recerca en Intelligent Data Science and Artificial Intelligence de la UPC (IDEAI), en Josep Lladós, director del Centre de Visió per Computador (CVC), i Gabriel Maetzu, director tècnic i fundador d’IOMED ens aproparan al desenvolupament de tecnologies d’assistència, sistemes intel·ligents de recomanació o models predictius a partir de l’extracció de coneixement rellevant de dades, d’imatges, textos i altres fonts.

Inscriu-te!

23/11/2022 – Cafè amb la Recerca Agrotechfood: Indústria 4.0 i economia circular. Lloc: Leitat Technological Center. Carrer Innovació, 2. 08225 Terrassa. Horari: de 9.30 a 11 h.

Els principis de la Indústria 4.0 poden aportar al sector agroalimentari una millora en la competitivitat industrial i la sostenibilitat, així com la traçabilitat i la seguretat en la cadena alimentària. Coneixerem, de la mà de Leitat, les principals tecnologies facilitadores com ara la digitalització, la fabricació additiva o la visió artificial, en combinació amb coneixement sectorial i àmbits com ara la genòmica o la biotecnologia avançada.

La doctora Julia García, cap del departament d’Economia Circular, farà una presentació general de les possibilitats del sector, i després coneixerem tres projectes: Hiperspectral pel control de la qualitat alimentària, per Astrid Ribot; Digitalització i genòmica en el sector agroalimentari, pel doctor Salvador Lladó, i Impressió 3D d’aliments, una nova solució tecnològica en el marc de l’economia circular, pel doctor Àlvar Gràcia.

Inscriu-te!