La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) participa com a soci a l’Estat espanyol, en el projecte europeu Path2Integrity, de tres anys de durada i que té com a objectiu millorar la integritat de la recerca científica. La iniciativa, finançada per la Unió Europea dins el Programa Marc Horitzó 2020, vol fomentar una cultura de la coneguda com Research Integrity (RI), mitjançant una campanya divulgativa adreçada a alumnes de secundària i batxillerat, universitaris, doctorands i doctors, a banda de produir continguts educatius innovadors i crear formadors experts en la matèria.

Liderat per la Universitat de Coburg (Alemanya), el proyecte compta amb 8 socis de 5 països europeus: Alemanya, Espanya, Dinamarca, Bulgària i Polònia. Path2Integrity vol establir metodologies innovadores de capacitació en RI, un concepte basat en el compromís dels investigadors amb l’honestedat intel·lectual, la responsabilitat personal i l’adhesió a regles i pautes comunament acceptades pels codis professionals, com ara The European Code of Conduct for Research, elaborat per la European Federation of Academies of Science and Humanities (ALLEA).

Per a més informació contacteu:

belen.lopez@fundaciorecerca.cat 93 268 77 08