Tremp i Ponts acullen els primers tallers del programa Joves Talents Científics al sector agroalimentari i forestal

16 enero 2024 | Notícies, Sala de premsa

El programa pilot educatiu Joves Talents Científics al sector agroalimentari i forestal, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DACC) de la Generalitat de Catalunya pel curs 2023-2024, acollirà els seus dos primers tallers, sobre biotecnologia alimentària, el 17 de gener a l’INS Tremp i el 18 de gener a l’Institut de Ponts, sent impartits conjuntament pels investigadors de la Universitat de Lleida (UdL), Irene Teixidó i Pau Sentís.

Aquest programa fomenta que els joves de batxillerat i 4t d’ESO lleidatans segueixin estudis en ciències agroalimentàries, especialment a les escoles agràries. La iniciativa, presentada el passat novembre, s’ha iniciat com a projecte pilot a 5 instituts de les comarques lleidatanes de La Noguera, Pallars-Jussà i Pallars-Sobirà, on impartiran sessions teòriques i realitzaran tallers experimentals 5 investigadors de la UdL. El seu contingut planteja millorar el coneixement de l’alumnat sobre les àrees específiques STEM, Science, Technology, Engineering and Mathematics (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) vinculades amb les ciències agroalimentàries.

Joves Talents Científics al sector agroalimentari i forestal aplica una fórmula didàctica original i inèdita: s’incorpora a joves científics i científiques a  les escoles i instituts que treballen mà a mà amb els docents. Entre tots dos, conceben i duen a terme col·laborativament activitats a classe que mostren els continguts científics de forma clara i atractiva, per motivar l’interès per les ciències agroalimentàries.

Cada investigador realitza, a l’institut assignat, una sessió teòrica combinada amb un taller pràctic experimental sobre àrees específiques vinculades a les ciències agroalimentàries (biotecnologia alimentària, microorganismes del sol en agricultura, etc.), aplicant el mètode científic. El programa inclou també visites posteriors als centres de recerca de procedència dels investigadors i investigadores (3 homes i 2 dones).