Nova “Aventura científica” a Recerca en Acció: seguint les passes de Magallanes a Guam

19 octubre 2017 | Sala de premsa

Durant 5 setmanes, un equip d’historiadors i arqueòlegs de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat de Barcelona (UB) protagonitzarà una nova “Aventura científica” del portal de divulgació “Recerca en Acció”, de la Fundació catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi). Aquest grup multidisciplinari ens anirà informant de la seva recerca, centrada a conèixer què va passar quan Magallanes va desembarcar a la illa de Guam (Oceà Pacífic), cercant la ruta marítima que permetria connectar per l’oest Amèrica i Europa.

L‘equip arqueològic es troba a Guam, a la badia de Umatac, a la cerca de restes materials que romanen d’aquesta presència espanyola al Pacífic, la qual buscava obrir una ruta intercontinental que permetria comerciar amb productes de tot el món. És en aquest petit lloc on van arribar els vaixells comandats per Magallanes. La badia de Umatac o Humåtak, on les embarcacions es van arrecerar, és un indret on hi ha aigua fresca i dolça, un element bàsic per viure i, sobretot, per omplir d’aigua els bidons dels vaixells.