Finalitza la cinquena edició del programa “Joves, Ciència i Ètica”, dedicat a la COVID-19, amb un acte virtual de presentació de conclusions

15 diciembre 2020 | Sala de premsa

Demà, 16 de desembre, tindrà lloc, en format virtual, l’acte de cloenda del programa “Joves, Ciència i Ètica”. Coorganitzat per La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la Fundació “la Caixa” / EduCaixa en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la iniciativa té com a objectiu estimular la capacitat crítica dels alumnes i promoure la seva implicació en els debats ètics que avui dia es plantegen al voltant de temes d’actualitat vinculats a la descoberta científica i les seves implicacions socials, com ara el canvi climàtic, la biomedicina, la nanotecnologia, la robòtica, la privacitat de les dades, entre d’altres. El programa permet que joves estudiants de 3r d’ESO debatin i coneguin els aspectes ètics que comporta la recerca científica i estableixin les seves pròpies conclusions, amb el suport de científics especialitzats en cada temàtica i d’experts en ètica. En l’edició d’enguany s’ha proposat com a tema principal la pandèmia de la COVID 19 i tots els aspectes ètics que envolten la complexa situació social derivada. Aquesta temàtica s’ha dividit en cinc grans subtemes: Recerca, Salut, Llibertats individual, Educació i Acció humana; tots ells relacionats amb la situació que vivim actualment. Cadascun dels 5 centres participants (INS Martí Pous; Institut Miquel Tarradell; IEA Oriol Martorell; INS Bellvitge i Institut Eduard Fontseré) aporta 5 grups/classe d’alumnes, els quals han treballat a l’aula un subtema diferent, i han participat en xerrades impartides per un grup de científics, pertanyents a l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) i al Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). En l’acte final, que s’emetrà en streaming, els alumnes exposaran les seves conclusions i les debatran entre ells en cada grup de treball. D’aquest debat, conduït amb suport extern, sorgirà un document comú de conclusions que els alumnes presentaran públicament. L’acte clourà amb un Ted Talk amb investigadors de l’ISGlobal. En l’acte final, que s’emetrà en streaming, els alumnes exposaran les seves conclusions i les debatran entre ells en cada grup de treball. D’aquest debat, conduït amb suport extern, sorgirà un document comú de conclusions que els alumnes presentaran públicament. L’acte clourà amb un Ted Talk amb investigadors de l’ISGlobal.