Continuen els tallers de Joves Talents Científics al sector agroalimentari i forestal a La Pobla de Segur, Esterri d’Àneu i Artesa de Segre

27 febrero 2024 | Notícies, Sala de premsa

Durant els mesos de febrer i març, el programa pilot Joves Talents Científics al sector agroalimentari, impulsat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Departament  d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya aquest curs 2023-2024, inclourà tres tallers científics a les poblacions de La Pobla de Segur, Esterri d’Àneu i Artesa de Segre. El seu objectiu és fomentar que els joves de batxillerat i 4rt d’ESO lleidatans segueixin estudis en ciències agroalimentàries, especialment a les escoles agràries.

Dos d’aquests tallers, a càrrec d’investigadors de la Universitats de Lleida (UdL) ja s’han desenvolupat a l’INS la Pobla de Segur (Pallars Jussà), impartit per Erika Soto, amb el títol “Importància dels microorganismes al terra a l’agricultura” (19 de febrer), i a l’Institut Els Planells d’Artesa de Segre (Noguera), amb Wilmar Osorio, amb la temàtica “Tractament de coagulació-floculació per aigües residuals- maneig de sanitari d’agrosistemes (21 de febrer). Un tercer taller científic es portarà a terme l’1 de març a l’INS Morelló d’Esterri d’Àneu (Pallars Sobirà), a càrrec de Bernat Lavaquiol, amb el títol “Conflictes socioeconòmics: de l’agricultura familiar a l’agroindústria i de l’agricultura familiar al turisme”.

Amb aquest últim, finalitzen els tallers previstos i, posteriorment, es prepararà una visita a les Escoles Agràries d’Alfarràs (Segrià) i del Pallars, a Talarn (Pallars Jussà), així com als centres de recerca dels investigadors i investigadores de la UdL participants al programa, previstes entre maig i juny.

Joves Talents Científics al sector agroalimentari es va iniciar el passat novembre de 2023 com a projecte pilot a 5 instituts de les comarques lleidatanes de la Noguera, Pallars-Jussà i Pallars-Sobirà, als quals impartiran sessions teòriques i realitzaran tallers experimentals 5 investigadors de la UdL. El programa es planteja millorar el coneixement de l’alumnat sobre les àrees específiques STEM, Science, Technology, Engineering and Mathematics (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) vinculades amb les ciències agroalimentàries.