Notícies | Sala de premsa

Arriben les Jornades del Cosmos 2023, trobades divulgatives de cap de setmana que han rebut un Ajut Joan Oró de l’FCRI

31 marzo 2023 | Notícies, Sala de premsa

Podrem fer viatges en el temps? Què són i quin paper tenen en l’expansió de l’univers l’energia i la matèria fosca? Quin reptes futurs presenta l’exploració espacial? Aquestes són algunes de les qüestions que es plantejaran a les Jornades del Cosmos, adreçades als amants de les ciències de l’Univers, que se celebrarà el cap de setmana de l’1 i el 2 d’abril al Centre Cívic Guinardó de Barcelona (Ronda del Guinardó, 113). Organitzades pels comunicadors científics Miquel Santasusana i Blanca Terrado, les jornades són gratuïtes i compten amb el finançament d’un Ajut Joan Oró 2022 de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).

Mitjançant conferències, debats i taules rodones, la trobada serà protagonitzada per ponents d’excepció en el món de la física, la cosmologia i la divulgació en català, com ara Joan Anton Català, màster en Astronomia i Astrofísica i químic quàntic; Javier Garcia, professor de Física a la Universitat Autònoma de Barcelona;  Toni Bertólez, doctorand en física i màster en física de partícules i cosmologia per la Universitat de Barcelona; Saül Pascual, físic, màster en Neurociències i doctor en Medicina i Recerca Translacional per la Universitat de Barcelona; i Miquel Santasusana, doctor en Enginyeria i màster en Astrofísica per la Universitat Autònoma de Barcelona.

La presentació de l’acte, dissabte 1 d’abril a les 10.00 h, inclourà la intervenció de Jordi Mas, director general de l’FCRI. Es tracta d’un esdeveniment gratuït.