8 monologuistes combinaran humor i ciència a la final dels “Monòlegs del Club de la Ciència”

13 November 2019 | Sala de premsa

Qui va dir que la ciència era avorrida? Vols conèixer la recerca amb sentit de l’humor? El proper divendres 15 de novembre (Casal Transformadors, c/Ausiàs March, 60, Barcelona, 18.30 hores) es portarà a terme la final del concurs “Els monòlegs del Club de la Ciència”, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) com un dels actes centrals de la 24a Setmana de la Ciència, esdeveniment coordinat per la mateixa entitat. 8 monologuistes competiran per fer-se amb el primer premi de 1.000 euros, combinant humor i ciència en actuacions àgils de tres minuts, fetes en català en un acte de lliure accés per al públic.

Coordinat pels monologuistes professionals de Big Van Ciència, la iniciativa vol promoure la comunicació de la ciència en català de manera sintètica, amena i entenedora, mitjançant monòlegs inèdits de 3 minuts sobre temes científics i/o tecnològics, fets per estudiants i professionals de la recerca i la tecnologia de diferents universitats i centres de recerca catalans, tots ells amateurs en el món dels monòlegs. Amb aquesta iniciativa, l’FCRi impulsa un format àgil i original de disseminació científica en català.

Els 8 aspirants han estat seleccionats entre 16 candidats totals. Els finalistes provenen de la Universitat de Barcelona (3); la Universitat Pompeu Fabra (2); el Centre de Regulació Genòmica; l’Institut Català d’Investigació Química i l’Hospital Clínic. El primer premi estarà dotat amb 1.000 euros i la possibilitat de participar en tres actuacions del grup Big Van Ciència durant 2020; el segon, amb 600 euros; i el tercer, amb 400 euros. El jurat del concurs està integrat per Raül Torán, físic i president de l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC); Núria Jar, periodista especialitzada en ciència, salut i tecnologia; i Manel Lucas, periodista i imitador.

Final “Els monòlegs del Club de la Ciència”

DATA: divendres 15 de novembre.

LLOC: Casal Transformadors, c/Ausiàs March, 60, Barcelona.

HORA: 18.30 h.

Entrada lliure fins a completar l’aforament.