Un toc d’humor per tancar la Setmana de la Ciència 2020

25 November 2020 | Sala de premsa

Com a cloenda de la 25a Setmana de la Ciència, el 27 de novembre, a les 17 hores, tindrà lloc la final virtual de la 2a edició del concurs “Els Monòlegs del Club de la Ciència”. Aquesta iniciativa, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i coordinada per monologuistes científics professionals de Big Van Ciència, té l’objectiu de fomentar nous formats de disseminació científica en català -en aquest cas monòlegs de 3 minuts de durada màxima- i promoure la comunicació de la ciència d’una manera sintètica, amena i entenedora, utilitzant únicament les habilitats comunicatives personals, sense el suport d’eines per a presentacions.

A la final, un acte amb aforament reduït i retransmès per streaming, hi participaran 8 estudiants i professionals de la recerca i la tecnologia de diferents universitats i centres de recerca catalans, tots ells amateurs en el món dels monòlegs (Sergio Belmonte Palmero, Ahmed El Maadioui, Jennifer Smith, Jordi Díaz Marcos, María Nievas Viñals, Irene Marta Guinovart, Paula Olivella Anido i Antoni Bertólez Martínez). El concurs premiarà els tres millors monòlegs escollits pel jurat. El primer premi estarà dotat amb 1.000 euros i la possibilitat de participar en tres actuacions del grup Big Van Ciència durant 2021; el segon, amb 600 euros; i el tercer, amb 400 euros.També es concedirà un premi del públic.

Podeu seguir l’acte en directe a través de YouTube i Periscope.

La 25a Setmana de la Ciència és una iniciativa impulsada per l’FCRI, amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat (Secretaria d’Universitats i Recerca), i la col·laboració de Fundació “la Caixa”, Amgen, BBVA i BASF.