Els ajuts Joan Oró incrementen fins a 300.000 euros el suport per a iniciatives de foment de la cultura científica en català

11 mayo 2022 | Notícies, Sala de premsa

La segona edició de la convocatòria Joan Oró d’ajuts pel foment de la cultura científica a Catalunya augmenta enguany la seva dotació un 50% fins als 300.000 euros. Els ajuts gestionats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) es destinaran a finançar projectes comunicatius científics inèdits en llengua catalana, tant per a joves talents menors de 40 anys com per a comunicadors i divulgadors consolidats, de 40 anys o més. També es poden atorgar a entitats, universitats, centres de recerca o empreses. Del total de la dotació econòmica, 200.000 euros es destinen a joves menors de 40 anys (Talent jove) i 100.000 euros a majors de 40 (Talent consolidat).

L’objecte de la convocatòria és fomentar i enfortir la cultura científica a Catalunya en català, potenciant especialment el talent jove i els formats comunicatius audiovisuals. Els ajuts prestaran suport a la realització de projectes, activitats o iniciatives innovadores que apropin el coneixement científic i tecnològic a la ciutadania, fent especial atenció als beneficis socials que es deriven de l’aplicació del coneixement (vegeu bases).

La iniciativa forma part del Pla d’enfortiment del català del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya. En aquesta segona edició, els ajuts reben el nom de “Convocatòria Joan Oró d’Ajuts per al Foment de la Cultura Científica a Catalunya FCRI”, amb motiu del centenari del naixement del bioquímic lleidatà universal, que se celebrarà l’any 2023.

La convocatòria consta de dues categories: Talent jove (persones físiques de fins a 40 anys i persones jurídiques de menys de 5 anys d’antiguitat) i Talent consolidat (majors de 40 i persones jurídiques amb 5 o més anys d’existència), sense distinció de formats. S’adreça exclusivament a propostes comunicatives en català de nova creació que no hagin estat presentades al públic i que s’hauran d’executar des de la data de resolució fins al 25 de juny de 2023. Cada persona o entitat beneficiaria podrà optar a un ajut màxim de 15.000 euros per projecte.

El termini de presentació de candidatures comença el proper 16 de maig i finalitza el 16 de juny a les 14h. Les sol·licituds cal presentar-les mitjançant el web https://ajutsfcri.fundaciorecerca.cat.