L’FCRi porta a Yomo l’espectacle “Màgia matemàtica, un viatge per la ciència”

26 febrero 2018 | Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) participarà a YoMo: The Youth Mobile Festival (del 27 de febrer al 2 de març a La Farga de L’Hospitalet, Barcelona) amb l’espectacle científic per joves a partir de 10 anys “Màgia matemàtica, un viatge per la ciència”. A càrrec de Fernando Blasco, professor de Matemàtiques a la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), i Miquel Duran, catedràtic de Química a la Universitat de Girona (UdG), el seu contingut promet diversió i misteri assegurats.

L’espectacle mostrarà la màgia de la matemàtica davant els ulls del públic però també a les seves pròpies mans, mitjançant els telèfons mòbils. Els participants en aquest espectacle gaudiran de jocs de mans, sorpreses i efectes espectaculars i que semblen impossibles, basats en propietats matemàtiques. En algun cas, el secret del joc es revelarà, per tal de mostrar la importància del principi matemàtic implicat.

Blasco i Duran, ajudats per joves divulgadors, faran també jocs amb dispositius mòbils i, com a efecte final, la matemàgia la materialitzaran els mateixos espectadors, que veuran com el que sembla impossible es fa possible a les seves pròpies mans. En aquests quatre dies, YoMo Barcelona té previst rebre a 15.000 escolars, en una enorme exposició de ciència i tecnologia que inclou espectacles de teatre en viu, tallers interactius i dotzenes d’activitats pràctiques, on hi haurà activitats per tots els joves.