Sala de premsa

Jordi Portabella, nou director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

04 junio 2019 | Sala de premsa

El patronat de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) ha nomenat Jordi Portabella com a nou director general de l’entitat en substitució del filòleg Rafael Marín, responsable de la direcció des d’octubre de 2016. En coincidència amb aquest relleu, Àngels Chacón, consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, substitueix en la presidència de l’FCRi a l’empresari farmacèutic Antoni Esteve, que la presidia des de juny de 2012.

Jordi Portabella és llicenciat en Biologia per la Universitat de Barcelona (UB). Ha desenvolupat una perllongada trajectòria política tant en l’àmbit català com local, essent diputat al Parlament de Catalunya de 1992 a 1999, i regidor a l’Ajuntament de Barcelona de 1999 a 2015, entre altres càrrecs. Ha estat també responsable de Sostenibilitat del Centre UNESCO de Barcelona i ha exercit com a director d’Àrea de Recerca i Coneixement i director d’Àrea de Divulgació Científica i CosmoCaixa de la Fundació Bancària “la Caixa” de 2015 a 2019.

Ha format part de diversos patronats de recerca, entre ells, Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO), Institut de Salut Global (ISGlobal); Institut de Recerca de la Sida (IrsiCaixa), Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), Centre de Regulació Genòmica (CRG) i Empresa i Clima.

L’FCRi, nascuda el 1986, divulga la recerca i la innovació entre la societat per fomentar la cultura científica, les vocacions cientificotècniques entre els joves i l’emprenedoria i la col·laboració publicoprivada en R+I. Té quatre eixos d’activitat: Ciència i Aula, Ciència i Societat, Ciència i Empresa, i Ciència i Dades. El patronat de l’FCRi integra la Generalitat de Catalunya, Fundació Bancària “la Caixa”, Naturgy, Endesa, IberCaja, BBVA, Esteve i Telefónica I+D.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe