Surt de Recerca per Catalunya guanya el Premi Alimara de Turisme Responsable i Sostenible

21 marzo 2019 | Sala de premsa

El portal de divulgació i turisme científic de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) Surt de recerca per Catalunya ha guanyat el Premi Alimara en Turisme Responsable i Sostenible per les Rutes científiques per les comarques de Girona. El guardó es va lliurar ahir a l’hotel Alimara de Barcelona en el decurs d’un acte presidit per Àngels Chacón, consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

El premi li ha estat lliurat, en concret, per la iniciativa d’elaborar unes rutes d’interès científic. Aquesta sèrie d’itineraris, dissenyats sobre recursos turístics explicats amb base científica, permeten a un públic majoritàriament familiar, planificar visites d’un cap de setmana. El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i els vuits consells comarcals gironins van apostar l’any passat pel projecte impulsat per l’FCRi treballant conjuntament en la materialització d’aquest innovador format de turisme i comunicació, integrat per 8 itineraris diferents, un per cada comarca.

Les 8 rutes científiques comarcals disponibles són: la “Ruta de la transformació” (Ripollès); la “Gran Ruta del Pla de l’Estany”; la “Ruta Margalef” (La Selva); la ”Ruta submergida” (Gironès); la “Ruta sostenible” (Garrotxa); la “Ruta surera” (Baix Empordà); la “Ruta Porta a la innovació” (Alt Empordà); i la “Ruta de la Pedra” (Cerdanya).

Des de la seva creació, ara fa 4 anys, Surt de recerca per Catalunya té com a objectiu donar a conèixer les activitats d’oci d’interès científic que es desenvolupen arreu del territori. La demanda creixent ha fet que, per primera vegada, aquestes activitats es combinin en forma d’itineraris pensats per a fer una sortida de cap de setmana.

Els Premis Alimara CETT Barcelona són convocats pel CETT, campus internacional de formació i transferència de coneixement en turisme, hoteleria i gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona, i el Saló del Turisme B-Travel. Aquests guardons reconeixen les campanyes, accions i estratègies que, dins de la promoció global de les organitzacions, tinguin com a eixos principals la innovació en la comunicació, la comercialització, la sostenibilitat i la responsabilitat, i els productes i serveis en l’àmbit turístic, hoteler i gastronòmic.