RRI-LEADERS presenta el seu primer European Policy Brief amb recomanacions per a gestors polítics

30 junio 2022 | Notícies, Sala de premsa

RRI-Leaders és un projecte europeu, dins del Programa Europeu Horizon2020, amb una durada de 3 anys, amb participació de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), que té com a objectiu explorar l’aplicació i la sostenibilitat del paradigma Responsible Research and Innovation (RRI) dins dels sistemes d’innovació territorial, amb èmfasi en el disseny de polítiques anticipatòries, inclusives, reflexives i sensibles. L’equip multinacional del projecte ha presentat avui el primer European Policy Brief.

L’RRI pretén que tots els actors socials (investigadors, responsables polítics, organitzacions de la societat civil, ciutadans individuals, empreses, etc.) treballin junts al llarg de tot el cicle de recerca i innovació per aconseguir una millor alineació de tots dos processos i resultats amb els valors, les necessitats i les expectatives de la societat

Amb l’objectiu d’adreçar-se a gestors polítics a nivell nacional, territorial i europeu, en aquest Policy Brief es destaquen els resultats obtinguts de les anàlisis realitzades durant la primera meitat del projecte, per tal de crear un discurs sobre implicacions polítiques més enllà dels contextos territorials analitzats. Així mateix, el document avança l’estudi de quatre casos de bones pràctiques dels territoris participants a RRI-LEADERS com a evidències de suport per a possibles opcions polítiques: els municipis de Thalwil (Suïssa) i Sofia (Bulgària); la regió de Macedònia de l’Oest (Grècia); i la ciutat de Sabadell (Catalunya).

En el cas de Sabadell, el seu focus és promoure l’ecosistema d’innovació territorial, tot emfasitzant especialment la qüestió de l’envelliment actiu, per a la qual cosa l’RRI es presenta com un marc de treball important per engrescar la societat i fer els processos de recerca i innovació més inclusius i alineats amb les necessitats socials. Com a bona pràctica es presenta el Laboratori Urbà Covadonga, desenvolupat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), concebut com un espai obert per a ciutadans i d’altres agents socials urbans que desitgin imaginar, crear, testejar i implementar conjuntament solucions per fer front als reptes socials, urbans i ambientals de la zona de Covadonga i la ciutat de Sabadell en general.

Dins del projecte, l’FCRI coordina i desenvolupa la comunicació i divulgació social dels seus resultats. RRI-LEADERS és un programa coordinat per l’Applied Research and Communication Fund, de Sofia (Bulgària) mitjançant un consorci que integra, a més de l’FCRI, la University of Western Macedonia, de Kozáni (Grècia); the Danish Board of Technology, de Hvidovre (Dinamarca); la Zurich University of Applied Sciences, de Winterthur (Suïssa); la Regional Association of Local Government of Western Macedonia, de Kozáni (Grècia); la Sofia Development Association, de Sofia (Bulgària); la Municipality of Thalwil (Suïssa) i l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de Sabadell.

Més informació: Belén López blopez@fundaciorecerca.cat.