Presentada l’exposició sobre transició energètica “Gara i l’energia que ens envolta”

14 febrero 2022 | Notícies, Sala de premsa

L’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) ha presentat avui “Gara i l’energia que ens envolta”, un projecte expositiu de divulgació científica innovadora sobre transició energètica que es pot visitar al Casal Pere Quart de Sabadell (Rambla 69, Sabadell) des d’avui fins al dia 28 de febrer del 2022. La iniciativa ha comptat amb el recolzament de l’FCRI.

«Gara i l’energia que ens envolta» és un projecte de divulgació científica, finançat amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia e Innovación, adreçat al públic no especialitzat, que pretén millorar la educació cientificotècnica de la societat sobre una temàtica tan actual com preocupant com és l’energia i la transició cap a un model més sostenible per al nostre planeta.

L’exposició està dividida en quatre zones d’activitat on, a través d’una posada en escena singular, es fa un viatge a través de l’energia per conèixer aspectes i conceptes tan importants com les fonts d’energia, la sostenibilitat i l’eficiència energètica. Amb aquesta iniciativa, l’IREC pretén apropar diferents àrees de recerca de l’energia mostrant les investigacions que s’estan duent a terme actualment a la recerca de solucions a la gestió de l’energia a través dels reptes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) relacionats: (ODS 7: Energia assequible i no contaminant, ODS 11: Ciutats i comunitats sostenibles, ODS 12: Producció i consum responsables, ODS 13: Acció pel clima), experimentant a través dels mòduls interactius i de la gamificació.

També s’obre a un diàleg amb la ciutadania per millorar la formació social en ciència i energia, augmentar-ne el coneixement científic i apropant les investigacions científiques en matèria energètica. Posteriorment, l’exposició serà mostrada en altres ubicacions a través d’una itinerància que la portarà a la biblioteca Can Baratau (Tiana) del 28 de febrer al 23 de març, al Centre Cívic Joan Oliver “Pere Quart” (Barcelona) del 23 de març al 26 d’abril, el Centre de Cultura Popular La Violeta de Gràcia del 3 al 30 de maig, a Montblanc del 30 de maig al 20 de juny i finalment a Moià del 20 de juny a l’11 de juliol del 2022.

Projecte Gara-FECYT: https://www.irec.cat/press-society/outreach-society/gara-fecyt/