Obert el concurs de cartells de la 25a Setmana de la Ciència, amb la COVID-19 com a temàtica

29 mayo 2020 | Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la innovació (FCRI) ha convocat el tradicional concurs de cartells de la Setmana de la Ciència, iniciativa que enguany arriba a la seva 25a edició com a referent en disseminació de la ciència i la tecnologia. En la situació actual de lluita contra la pandèmia de la COVID-19, la temàtica del cartell de l’SC’20, al igual que la pròpia Setmana en si mateixa, se centrarà en aquesta malaltia, la seva evolució global i l’estat de la recerca sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

L’obra guanyadora serà la imatge de l’SC20 i rebrà un premi de 1.000 €. El termini màxim de presentació serà el proper dia 14 de setembre (més informació). La 25a Setmana de la Ciència a Catalunya se celebrarà del 14 al 29 de novembre. Durant la Setmana de la Ciència es portaran a terme tot un munt d’activitats de disseminació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats a l’abast de la societat en una edició assenyalada en què fa compleix 25 anys disseminant la ciència i la tecnologia.

A banda de la COVID-19, la 25a Setmana de la Ciència tindrà també altres temes centrals d’idèntica rellevància, com són, d’una banda, l’Any Internacional de la Sanitat Vegetal de la UNESCO, i de l’altra, el centenari del naixement de diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement. Són el filòleg i lingüista Antoni Maria Badia i Margarit; el químic Enric Casassas i Simó; la química anglesa, Rosalind Franklin, clau en el descobriment de l’ADN; i l’escriptor i bioquímic Isaac Asimov. El meteoròleg, astrònom i sismòleg Eduard Fontserè i Riba s’afegeix als homenatjats per l’SC’20 pel 150è aniversari del seu naixement.