Més de 12.000 alumnes de 3r i 4t d’ESO i batxillerat participaran al Dia de la Ciència a les Escoles

06 noviembre 2018 | Sala de premsa

Més de 12.000 alumnes de 3r i 4t d’ESO i batxillerat participaran demà, dimecres 7 de novembre, a partir de les 11.30 h, a les 100 conferències (xerrades col·loqui) a càrrec de científics i científiques que es faran simultàniament arreu Catalunya en el marc del Dia de la Ciència a les Escoles. Amb aquest esdeveniment, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, volen fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat, apropant els científics als centres educatius.

Un centenar d’investigadors i investigadores de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya explicaran la seva tasca als alumnes, tant des del vessant científic com des de l’humà, per tal que coneguin de primera mà el dia a dia de la seva feina i contribuir d’aquesta forma a fomentar les vocacions científiques.

El mateix 7 de novembre, a la sala d’actes del Departament d’Ensenyament, es farà la conferència inaugural del Dia de la Ciència a les Escoles, a càrrec de Sònia Estradé, doctora en Nanociències per la Universitat de Barcelona (UB) i professora lectora del Departament d’Electrònica de la UB. Aquesta xerrada, amb el títol “Els ulls de la nanociència”, es transmetrà en directe i es podrà seguir des dels centres educatius.

Les xerrades del Dia de la Ciència a les Escoles tractaran temàtiques diverses del món de la ciència i la recerca, com per exemple: les dones, la ciència i la tecnologia; l’estat del temps el 2025; els materials superconductors; la criptografia des del seus orígens al WhatsApp; la computació quàntica; l’epigenètica (estudi de com l’ambient influeix en l’expressió dels gens) i les cèl·lules mare; el rigor científic del cinema de catàstrofes; la cuina com a lloc d’experimentació científica; la pseudociència; la recerca científica a l’Antàrtida; o el futur de la nanorobòtica, entre d’altres.

El professorat dels centres participants, prèviament, han fet propostes de treball amb els seus alumnes per garantir l’aprofitament didàctic de les conferències i per tal que quedin emmarcades en les competències bàsiques i el currículum de les corresponents etapes educatives.

Des de 2003, el Dia de la Ciència a les Escoles ha estat seguit per més de 167.000 estudiants d’ESO i batxillerat, i ha mobilitzat 7.000 docents, 1.500 col·legis i 1.200 investigadors i investigadores.

Vegeu conferències.