Lliurats els premis X(p)rimenta 2017 de l’FCRi i l’ACCC sota el patrocini de Turalcat

21 junio 2017 | Sala de premsa

L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial (EETAC), al Campus de la UPC de Castelldefels, va acollir ahir, 20 de juny, el lliurament dels setens premis del concurs audiovisual X(p)rimenta, organitzat per Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) amb el patrocini de Turalcat (Confederació del Turisme Rural i l’Agroturisme de Catalunya). Van ser 3 els vídeos guardonats, fets per escolars catalans i seleccionats entre un total de 110 treballs de centres catalans de primària, secundària i batxillerat/cicles formatius, més 9 mencions especials.

Els vídeos premiats mostren aspectes relacionats amb la física i la tecnologia, mitjançant experiments senzills sobre la transmissió del so per l’aire i la visualització de l’espectre de la veu humana mitjançant un làser, en el cas de les categories de primària i ESO. La geologia, amb una demostració sobre el plegament de les roques al subsòl per efecte de la temperatura, ha protagonitzat el vídeo guanyador en batxillerat/cicles formatius.

Els tres vídeos guanyadors van ser projectats a l’acte, que va cloure amb un sessió d’experiments sobre física a càrrec de Victor Grau, físic, professor de la Universitat de Vic – Central de Catalunya i coordinador de la iniciativa de divulgació científica Physics!.

L’acte va comptar amb les intervencions de José Manuel Yúfera, delegat del rector de la UPC al Campus del Baix Llobregat; Anton Bundó, president de la confederació Turalcat; Jaume  Vilalta, vocal d’Audiovisual de l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC); i Laura Rubio, directora de Comunicació i Divulgació de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.