L’Hospitalet promou els Petits Talents Científics

16 enero 2023 | Notícies, Sala de premsa

La Regidoria d’Educació, Innovació i Cultura de l’Hospitalet posa avui en marxa la tercera edició del programa Petits talents científics, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), que té com a objectiu fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències entre l’alumnat d’educació infantil i primària. Petits talents científics s’insereix en l’aposta que la ciutat fa per la divulgació científica a través del Pla estratègic de comunicació científica de l’Hospitalet.

La iniciativa proporciona als centres educatius recursos i orientacions pedagògics que ajuden els mestres a implantar metodologies més participatives i creatives a l’aula. Aquests recursos permeten la realització de petits treballs de recerca i de pràctiques experimentals per part de l’alumnat. La temàtica central del curs 2022-2023 és “Investiguem les relacions entre els éssers vius”, amb un enfocament basat en la investigació de les interaccions entre éssers vius en un ecosistema; del comportament dels animals i de les adaptacions dels éssers vius al seu entorn.

El programa té especial cura dels aspectes metodològics i didàctics per tal que els continguts científics quedin ben inserits dins un esquema pedagògic coherent amb els continguts curriculars de primària. Consta de 20 hores de formació reconegudes pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i es fa en col·laboració amb els Serveis Educatius de l’Hospitalet, a través del Centre de Recursos Pedagògics (CRP).

Finalitzada la formació, els mestres han de traslladar els coneixements adquirits a l’aula. Posteriorment, s’organitza una trobada, el Fòrum d’experiències, en el qual els centres educatius que hi han participat exposaran els seus treballs d’investigació en l’aula.

En aquesta tercera edició es comptarà amb la participació de dinou docents de nou centres de la ciutat: la Marina, Ernest Lluch, Pau Vila, Pere Lliscart, Puig i Gairalt, Maria Miret, Paco Candel, Bernat Metge i Sant Gervasi.