L’FCRi presenta a YoMo les seves activitats d’actualització científica per a docents i de foment de les vocacions cientificotècniques a les escoles

24 febrero 2017 | Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) participa a YoMo: The Youth Mobile Festivalque, com a part del GSMA Mobile World Congress, obre les portes  del 27 de febrer al 2 de març, al recinte firal de Montjuïc. YoMo vol ajudar els joves a conèixer les carreres professionals dels sectors STEAM (Ciència, Tecnologia i Matemàtiques, CTM, en sigles catalanes). L’FCRi presenta al saló (Àrea de Recursos Educatius) les activitats d’actualització científica per a docents i de divulgació cientificotecnològica per a joves i societat en general compreses al seu programa Ciència i Aula, a més d’organitzar un espectacle sobre “matemàgia” (ús pedagògic de trucs de màgia per a l’ensenyament de les matemàtiques).

Mitjançant el programa Ciència i Aula, l’FCRi fomenta l’interès per la ciència i les vocacions cientificotècniques a les escoles donant suport i actualització als docents per a la introducció del mètode científic i l’experimentació a les escoles. Des del curs 2012-2013 fins a l’actual 2016-2017, prop de 2.700 professors i professores de primària, ESO i Batxillerat han passat per les diferents activitats d’actualització científica per a docents incloses a Ciència i Aula.

Aquestes activitats són molt diverses i estan integrades, entre d’altres, per tallers d’actualització científica per a  docents; Escoles d’Estiu; el Programa Petits Talents Científics; el Programa Amgen Teach i el programa Exper(i)ència. Alhora, el programa ofereix activitats per a d’altres públics, com ara els joves (EspaiCiència, Dia de la Ciència a les Escoles, Parlament Científic Jove…) o el públic general (portal de divulgació científica Recerca en Acció).

Per la seva banda, l’espectacle “Màgia matemàtica (…i porta el teu móbil!)”, conduït per Fernando Blasco, professor de Matemàtiques a la Universidad Politécnica de Madrid (UPM), i Miquel Duran, catedràtic de Química a la Universitat de Girona (UdG) i mag, oferirà als participants jocs de mans, sorpreses i efectes espectaculars i que semblen impossibles, basats en propietats matemàtiques. En algun cas, el secret del joc es revelarà, per tal de mostrar la importància del principi matemàtic. Ajudats per joves divulgadors, Blasco i Duran convidaran diversos espectadors a pujar a l’escenari i a participar activament de l’espectacle.

Alguns dels jocs es faran amb dispositius mòbils i, com a efecte final, la “matemàgia” la faran els mateixos espectadors, que veuran com a les seves pròpies mans el que sembla impossible es fa possible. En aquest sentit, els participants no tan sols gaudiran d’un espectacle divertit i amb efectes impossibles, sinó que s’emportaran a casa algun record tangible… i també potser algun secret (Lloc: Workshop Area. Horaris: 28 de febrer, de 13.00 a 13.45 h; 1 de març, de 12.00 a 12.45 h; i 2 de març, de 14.00 a 14.45 h).

YoMo Barcelona rebrà a 20.000 escolars en una enorme exposició de ciència i tecnologia de 13.000 m2. Amb espectacles de teatre en viu, tallers interactius i dotzenes d’activitats pràctiques, on hi haurà activitats per a tots els joves. YoMo ha estat dissenyat per portar l’aprenentatge de l’aula a la vida real, mitjançant la demostració d’oportunitats professionals emocionants i gratificants disponibles en l’ecosistema mòbil i del sector STEAM. L’entrada de YoMo Barcelona és gratis per als grups escolars inscrits.