L’FCRi impulsa un concurs de monòlegs de ciència en català en el marc de la Setmana de la Ciència 2019

22 julio 2019 | Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) aposta per nous formats de divulgació científica en català i convoca el concurs  “Els monòlegs del Club de la Ciència”, la final del qual es portarà a terme en el marc de la Setmana de la Ciència 2019 (del 8 al 17 de novembre). La iniciativa vol promoure la comunicació de la ciència en llengua catalana de manera sintètica, amena i entenedora, mitjançant monòlegs de 3 minuts a càrrec d’estudiants i professionals de l’àmbit de la recerca i la tecnologia.

Pot participar-hi qualsevol persona, major d’edat, que cursi estudis o exerceixi professionalment a àrees relacionades en l’àmbit de la ciència i/o tecnologia, inclosa la docència preuniversitària especialitzada en ciències. Se n’exclouen els professionals dels mitjans de comunicació i de les arts escèniques. Els millors 8 monòlegs passaran a la final, que es farà en directe, en una data encara no fixada, en el marc de la Setmana de la Ciència 2019. El primer premi estarà dotat amb 1.000 euros i la possibilitat de participar en tres actuacions del grup Big Van Ciència durant 2020; el segon, amb 600 euros i el tercer, amb 400 euros.

El monòleg presentat, que haurà de ser inèdit i en català, no haurà pogut ser difós prèviament per cap mitjà, ja sigui a esdeveniments presencials o per Internet. Les persones participants hauran d’enviar un vídeo on hauran d’interpretar un monòleg en català que tingui com a base un tema científic i/o tecnològic, de màxim 3 minuts de durada. La gravació es podrà fer en qualsevol dels formats següents: .MP4, .MPG, .MOV, .FLV, .WMV i no podrà excedir de 75 megabytes de mida. El vídeo no podrà anar acompanyat d’edició ni d’efectes especials i no s’hi podran utilitzar presentacions tipus PowerPoint o d’altres dispositius electrònics.

Bases: https://setmanaciencia.fundaciorecerca.cat/inscripcio/fitxer/Bases_Monolegs_SC19.pdf