L’FCRi dedica Sant Jordi al tritó del Montseny, el nostre drac

23 abril 2018 | Sala de premsa

Per Sant Jordi d’enguany, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) vol difondre el cas d’un ‘drac’ molt especial: el tritó del Montseny (Calotriton arnoldi), al qual li dedica una campanya en aquest dia tan assenyalat. El 2005 es va descobrir aquesta nova espècie endèmica d’amfibi genuïnament català, que només viu a aquest parc natural i es troba en perill crític d’extinció. Voleu conèixer i difondre el seu cas?

A la pàgina web http://santjordi.fundaciorecerca.cat/ podreu esbrinar tota la història i característiques del tritó del Montseny mitjançant la campanya “Per Sant Jordi, salvem del drac!”. A banda de tota la informació disponible sobre l’espècie, en aquesta adreça trobareu dos models diferents de postals sobre el tema que podràs descarregar i enviar per les xarxes socials, a fi d’ajudar a fer públic el seu cas i esbrinar com contribuir, des de casa, a la seva supervivència.

La principal amenaça del tritó és la contaminació dels torrents i dels boscos que els envolten, ja que és molt vulnerable als canvis ambientals. S’estima que només hi ha uns 2.000 tritons del Montseny que viuen a set torrents del parc, aïllats els uns dels altres. Per sobreviure-hi, necessiten aigües fredes i molt netes i boscos ben conservats.