El repositori de novetats en recerca sobre la COVID-19 de l’FCRI supera el miler de registres

08 junio 2020 | Sala de premsa

Fa dos mesos i mig, coincidint amb l’inici de la pandèmia de la COVID-19, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) va oferir des de la seva web, i mitjançat el seu portal Compàs, un exhaustiu repositori sobre les últimes notícies sobre recerca científica en la lluita contra el coronavirus SARS-CoV-2. Aquest complet recull ofereix ja més de 1.000 entrades, entre informacions i recursos, que conformen una àmplia i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

El repositori COVID-19 respon a la voluntat de l’FCRI de contribuir a posar a l’abast de la ciutadania l’actualitat més rigorosa relacionada amb la pandèmia, complint la seva vocació de promoure una disseminació i comunicació científica de qualitat entre la societat i el teixit productiu català.El repositori COVID-19 respon a la voluntat de l’FCRI de contribuir a posar a l’abast de la ciutadania l’actualitat més rigorosa relacionada amb la pandèmia, complint la seva vocació de promoure una disseminació i comunicació científica de qualitat entre la societat i el teixit productiu català.

Entre els més d’un miler de continguts de que disposa actualment aquets recull, figuren més de 900 notícies, fonamentalment sobre recerca en teràpies, vacunes, mètodes de diagnòstic, epidemiologia i estudis poblacionals, però també sobre estratègies i polítiques de recerca i sobre comunicació científica i l’anomenada «infodèmia».

També hi destaquen més d’un centenar de recursos en línia, entre portals de dades, models predictius i altres webs de notícies científiques i suports informatius diversos, i prop d’una vintena de plataformes de micromecenatge impulsades per les universitats i centres de recerca catalans.

L’espai Compàs -on s’ubica el recull a través del web de l’FCRI-, crea, identifica, aglutina i divulga la informació rellevant i tendències en recerca pública i privada a Catalunya. Aquest servei monitoritza i ofereix la informació en formats (notícies, informes, estudis, rànquings, indicadors, metacercador) que facilitin la presa de decisions dels professionals de les empreses, del sistema de recerca i l’educació.