El Programa “Petits Talents Científics” inicia la seva vuitena edició a Barcelona i la primera a L’Hospitalet de Llobregat

23 febrero 2021 | Notícies, Sala de premsa

El programa Petits Talents Científics vol fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat d’educació infantil i primària. Aquest curs s’ha iniciat la seva 8a edició a la ciutat de Barcelona, on va començar el programa, que organitzen la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, l’Institut Municipal d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació “la Caixa”. A més, aquesta iniciativa s’estén enguany a L’Hospitalet de Llobregat, on el tema central del programa és la investigació del funcionament del cos humà.

L’objectiu del programa és proporcionar als centres educatius un seguit de recursos i orientacions pedagògiques que ajudin els mestres a implantar metodologies més participatives i creatives a l’aula i que permetin la realització de petits treballs de recerca i de pràctiques experimentals per part de l’alumnat. Els cursos, gratuïts i amb una durada de 20 hores de formació, es realitzaran amb l’objectiu d’afavorir el treball cooperatiu entre l’equip de mestres de la mateixa escola.

Com a novetat en aquesta edició de la iniciativa «Petits Talents Científics», durant l’any 2021, també es durà a terme un projecte formatiu d’actualització científica per a docents de cicle mitjà i superior de primària a la ciutat de L’Hospitalet de Llobregat, amb 8 seminaris de formació per docents i una trobada d’alumnes anuals. La realització i el format dels projectes previstos en l’edició d’enguany, dependrà de l’evolució de la situació generada per la pandèmia de la COVID-19.

Més informació hhttp://petitstalentscientifics.fundaciorecerca.cat/.