Alcon obre les portes de l’Alcon Experience Center a estudiants universitaris amb motiu de la 23a Setmana de la Ciència a Catalunya

15 noviembre 2018 | Sala de premsa

Alcon, la companyia líder mundial en la cura ocular, obre les portes del seu centre europeu d’entrenament en salut i cirurgia ocular, l’Alcon Experience Center (AEC), a estudiants universitaris de l’àmbit científic. L’activitat, que s’emmarca en les iniciatives de la 23a Setmana de la Ciència  Catalunya, permet als estudiants experimentar amb equips quirúrgics d’alta precisió, explorar canals educatius nous com ara els simuladors de realitat virtual i descobrir les últimes tecnologies aplicades a la pràctica de l’oftalmologia.

La Setmana de la Ciència a Catalunya està organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i, compta amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat i la col·laboració d’Alcon, Naturgy, Obra Social «la Caixa», Endesa, T-Systems, Amgen i Surt de Recerca per Catalunya. L’objectiu de la setmana temàtica és oferir a la població una visió més propera de la ciència a través d’un ampli ventall d’activitats multidisciplinàries de divulgació científic tecnològica; principalment conferències, taules rodones, tallers i jornades de portes obertes de centres de recerca i museus.

Les visites a l’AEC consisteixen en un recorregut guiat per les instal·lacions en què els estudiants poden familiaritzar-se amb el funcionament del centre i els dispositius quirúrgics d’última generació. Olga Yuste, estudiant de Màster d’Optometria a la Universitat Politècnica de Catalunya, que ja ha pogut gaudir d’aquesta visita, afirma «que conèixer l’AEC representa una experiència única per apropar-se i descobrir les eines del present i el futur de l’oftalmologia , així com el complement pràctic perfecte als coneixements adquirits a la universitat «.

Per la seva banda, Ana Julia Dalcin, estudiant de doctorat a la Universitat de Barcelona destaca que «el dispositiu d’intervenció quirúrgica en visió 3D ha estat molt interessant, ja que demostra els avenços tecnològics en el sector, que aviat es podran veure de forma estesa en els quiròfans».

L’AEC forma cada any a 2.000 professionals europeus, principalment oftalmòlegs, optometristes, infermers, estudiants, personal d’Alcon i altres membres de societats científiques, per aconseguir resultats òptims amb els seus pacients. El centre de Barcelona forma part d’Alcon Experience Academy, a través de la qual la companyia ofereix programes de formació a tot el món. La xarxa mundial de formació compta amb més de 80 centres d’entrenament, l’AEC de Barcelona és l’únic a Europa, i Wet Labs, a més de ser el reflex del compromís continuat d’Alcon amb la promoció de l’excel·lència en l’oftalmologia a través d’ l’educació mèdica.

En paraules d’Ana Isabel Gómez, directora general d’Alcon Espanya i Portugal, «aquesta iniciativa ratifica la visió de la companyia de col·laborar amb socis acadèmics, amb els quals desenvolupar programes de formació per a futurs professionals, a més de transmetre als joves l’aposta d’Alcon per la ciència i la innovació».

Per la seva banda, Faustino Vidal Aroca, responsable de Formació d’Alcon Europa, Orient Mitjà i Àfrica (EMEA) expressa que «obrir l’AEC amb motiu de la Setmana de la Ciència és una oportunitat immillorable per apropar els estudiants de Ciències les tecnologies més revolucionàries en el tractament de patologies oculars i permetre el seu contacte amb dispositius tecnològics d’última generació, a més de ratificar el compromís d’Alcon amb la formació de futurs professionals de la visió».

Sobre Alcon

Alcon és el líder global en la cura de la visió. Com a Divisió de Novartis, oferim una àmplia cartera de productes per millorar la visió i qualitat de vida de les persones. Les nostres solucions influeixen cada any en la vida de més de 260 milions de persones que conviuen amb malalties com les cataractes, el glaucoma, patologies de la retina i errors de refracció; i encara hi ha milions de persones a l’espera de solucions que satisfacin les seves necessitats d’atenció oftalmològica no cobertes. El nostre objectiu és reimaginar la cura de la visió, i ho fem a través de productes innovadors, en col·laboració amb professionals de la cura de la visió i mitjançant programes que milloren l’accés a una cura oftalmològica de qualitat. Descobreix més en www.alcon.com. Alcon està a Facebook, Seguiu-nos a www.facebook.com/AlconEyeCare

Sobre Novartis

Novartis AG (NYSE: NVS) proporciona solucions innovadores per a la cura de la salut d’acord amb les necessitats de pacients i societats. Amb seu a Basilea, Suïssa, Novartis disposa d’una àmplia cartera de productes per respondre a aquestes necessitats: medicaments innovadors, medicaments genèrics i biosimilars que ajuden a l’estalvi de costos i cura de la visió. Novartis té posicions de lideratge a nivell mundial en cadascuna d’aquestes àrees. En 2017, el Grup va aconseguir una xifra de vendes de 49.100 milions de dòlars USD i va invertir, aproximadament, 9.000 milions de dòlars USD en activitats d’R+D. Les companyies del Grup Novartis compten aproximadament amb 122.000 empleats. Els productes de Novartis es venen en aproximadament 155 països de tot el món. Per a més informació, poden visitar-se les webs http://www.novartis.com i http://novartis.es/.