Amgen Foundation Science Teachers Training Initiative ASTTI:
“Noves perspectives en l’ensenyament de biociències”

CiA_Amgen_Edicio2017_FCRi_FundacioRecerca

Per cinquè any, l’FCRi es complau a presentar una nova edició del Programa Amgen Teach, programa propi de la Fundació Amgen que realitza amb European Schoolnet. I ho fem amb el repte d’oferir continguts nous sobre temes i metodologies que presentem per primer cop. El curs s’adreça a professors de secundària que ja hagin participat en alguna edició anterior dels cursos d’Amgen. Enguany se centra en la temàtica “Noves perspectives en l’ensenyament de biociències”.

S’ha programat un curs d’estiu que es distribueix en 5 sessions. Totes les sessions, excepte la del divendres 12 de juliol que s’impartirà a l’OpenLab del Parc Científic de Barcelona (C/ Baldiri i Reixac, 4, torre R, planta 1a. Barcelona), tindran lloc a l’auditori de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (Pg. Lluís Companys, 23. 08010 Barcelona).

Programa curs d’estiu 2019

Sessió I – 08/07/2019

Part A (1,5 h): Genètica i biotecnologia: fent màgia al laboratori?
Part B (1,5 h): Dubtes freqüents del professorat a l’hora d’ensenyar Biologia.

A càrrec de Gemma Marfany, professora titular de Genètica, Dept. de Genètica de la Universitat de Barcelona.

Sessió II – 09/07/2019

Part A (2 h): Com i quan fer servir els Laboratoris Virtuals i Remots per a l’aprenentatge de la biologia. A càrrec de Sílvia Zurita i Enrique Vergara, professors de secundària i experts en LVR
Part B (2 h):Com convertir la classe de ciències en un joc. A càrrec d’Oriol Ripoll, expert en Jocs.

Sessió III  – 10/07/2019

Part A (2 h) (continuació): Com convertir la classe de ciències en un joc. A càrrec d’Oriol Ripoll, expert en Jocs.
Part B (2 h): Experiments senzills i atractius per a motivar els alumnes. A càrrec de Lluís Nadal, llicenciat en Ciències Químiques per la UB i professor de secundària, i Sandra Entrena, professora de secundària de ciències, tecnologia i matemàtiques a l’Escola Virolai.

Sessió IV  – 11/07/2019

Part A (2 h) (continuació): Experiments senzills i atractius per a motivar els alumnes. A càrrec de Lluís Nadal, llicenciat en Ciències Químiques per la UB i professor de secundària, i Sandra Entrena, professora de secundària de ciències, tecnologia i matemàtiques a l’Escola Virolai.
Part B (2 h): Presentació de projectes elaborats pel professorat. Sessió conduïda per  Sílvia Lope, biòloga i experta en didàctica de les ciències.

Sessió V (4 h) – 12/07/2019
Experiments de biologia i geologia. A càrrec de Marcel Costa i Sílvia Lope, biòlegs i experts en didàctica de les ciències.