Sabadell acollirà el primer consortium meeting presencial del projecteu europeu RRI-LEADERS

10 October 2022 | Notícies, Sala de premsa

La ciutat de Sabadell acollirà, els propers 19 i el 20 d’octubre el primer consortium meeting presencial del projecteu europeu RRI-LEADERS, que reunirà a tots els seus socis per treballar i debatre els seu actual progrés i properes accions. Aquest projecte europeu, emmarcat al Programa Europeu Horizon 2020 i amb participació de l’FCRI, explorarà durant tres anys (2021-2023)  l’aplicació i la sostenibilitat del paradigma Responsible Research and Innovation (RRI) dins dels sistemes d’innovació territorial, amb un èmfasi especial a instrumentalitzar el lideratge territorial en el disseny de polítiques anticipatòries, inclusives, reflexives i sensibles.

Es considera el terme “territori” com a la confluència entre tres aspectes interconnectats: ubicació geogràfica, vincles socioeconòmics i culturals i autoritats administratives. L’àmbit territorial del projecte compren la regió de Macedònia Occidental (Grècia), i les ciutats de Thalwil (Suïssa) i Sabadell, abordant diferents àmbits temàtics: transició digital, treball i emprenedoria juvenil, desenvolupament urbà sostenible; transició energètica; desenvolupament sostenible; i envelliment actiu, respectivament.

La primera fase del projecte ha estat dedicada a fer una anàlisi exhaustiva de les pràctiques i desenvolupament de polítiques existents en les esmentades àrees als quatre territoris que tenen o poden tenir el potencial per integrar l’RRI. La segona fase consistirà en l’elaboració de propostes transformadores per cada territori en base als resultats obtinguts a la fase prèvia i complementats per les visions de dues consultes públiques realitzades a experts i a ciutadans.

L’RRI pretén que diferents actors socials (investigadors, responsables polítics, organitzacions de la societat civil, ciutadans individuals, empreses, etc.) treballin junts al llarg de tot el cicle de recerca i innovació per aconseguir una millor alineació de tots dos processos i resultats amb els valors, les necessitats i les expectatives de la societat.

Finalment, la tarda del 20 d’octubre i el matí del 21 tindrà lloc el segon Policy Learning Workshop, que reunirà a representants nacionals i europeus de l’administració, investigadors, empresa i societat civil per posar en comú els resultats del projecte, així com experiències i bones pràctiques territorials en RRI.

Si esteu interessats a participar al taller el dia 20, que es desenvoluparà íntegrament en llengua anglesa, contacteu amb Belén López al correu electrònic blopez@fundaciorecerca.cat.