Sala de premsa

L’enginyera industrial Jennifer Smith guanya la segona edició del concurs dels “Monòlegs del Club de la Ciència”

01 December 2020 | Sala de premsa

Com a cloenda de la 25a Setmana de la Ciència, ha tingut lloc avui la final virtual del concurs “Monòlegs del Club de la Ciència”, retransmesa per streaming, i en la qual s’han premiat els tres millors monòlegs de temàtica científica de l’edició més un premi votat a distància pel públic. Jennifer Smith, enginyera industrial que va estudiar a l’ETSEIB de la UPC i que imparteix clases d’àlgebra, geometria i equacions diferencials a l’Acadèmia Sol Formación (on preparen estudiants d’Enginyeria), es va fer amb el primer premi i també amb el del públic, amb el seu monòleg “La complexitat dels números”.

La iniciativa, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i coordinada per monologuistes científics professionals de Big Van Ciència, té l’objectiu de fomentar nous formats de disseminació científica en català -en aquest cas monòlegs de 3 minuts de durada màxima- i promoure la comunicació de la ciència d’una manera sintètica, amena i entenedora, utilitzant únicament les habilitats comunicatives personals, sense el suport d’eines per a presentacions.

A la final, un acte amb aforament reduït i retransmès per streaming, hi han participat 8 estudiants i professionals de la recerca i la tecnologia de diferents universitats i centres de recerca catalans, tots ells amateurs en el món dels monòlegs (Sergio Belmonte Palmero, Ahmed El Maadioui, Jennifer Smith, Jordi Díaz Marcos, María Nievas Viñals, Irene Marta Guinovart, Paula Olivella Anido i Antoni Bertólez Martínez).

El concurs ha premiat els tres millors monòlegs escollits pel jurat. El primer premi dotat amb 1.000 euros i la possibilitat de participar en tres actuacions del grup Big Van Ciència durant 2021 se l’ha endut Jennifer Smith, qui també s’ha endut el Premi del Públic; el segon premi, amb 600 euros se l’ha endut Ahmed El Maadioui; i el tercer, amb 400 euros, Sergio Belmonte.

La 25a Setmana de la Ciència és una iniciativa impulsada per l’FCRI, amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat (Secretaria d’Universitats i Recerca), i la col·laboració de Fundació “la Caixa”, Amgen, BBVA i BASF.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe