Iniciada la segona edició del programa Amgen TransferCiència

26 November 2020 | Sala de premsa

Avui ha començat, mitjançant una presentació virtual, la segona edició del programa Amgen TransferCiència, una iniciativa impulsada per l’FCRI i l’empresa biofarmacèutica Amgen amb la col·laboració de BIST, el CSIC, la Universitat de València, l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats i al Grup d’Investigació Educativa en Ciències de la Salut (GRECS) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), que vol incorporar talent científic a les escoles per millorar l’aprenentatge i fomentar les vocacions científiques en l’alumnat de secundària i batxillerat.

Una trentena d’investigadors predoc i postdoc rebran formació, en el marc del programa, per poder estendre els seus coneixements a 30 centres educatius de Catalunya, la Comunitat de Madrid, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears. Totes les activitats que es realitzaran durant el programa, estaran adaptades a les condicions derivades de la Pandèmia de la COVID-19.

Entre les accions previstes destaquen les classes magistrals sobre aspectes claus en la genètica i la biotecnologia, que posen èmfasi en la utilitat de les seves aplicacions. A més, es fomentarà el debat actiu entre l’alumnat i l’investigador i es prioritzarà l’intercanvi d’idees entre els professionals i els estudiants sempre en relació directa amb les experiències que ells han viscut. Les sessions es complementaran amb tallers pràctics experimentals “hand on” sobre temes de genètica vinculats amb la biotecnologia.

Amb aquesta proposta l’FCRI i Amgen volen afavorir a fer que l’alumnat millori els seus coneixements i conegui millor la naturalesa del mètode científic, alhora que es dota als professors de recursos suficients entorn de la genètica i la biotecnologia.