Gairebé 300 alumnes d’infantil i primària de sis col·legis presenten els seus projectes de recerca al Fòrum d’Experiències de Petits Talents Científics a la Garrotxa

04 May 2022 | Notícies, Sala de premsa

Un total de 269 alumnes d’infantil 4 i de 1er a 6è de primària, organitzats en grups de 8 a 12 nens i nenes, presentaran 8 projectes de recerca fets a classe, centrats en la investigació del cos humà, demà 5 de maig a la Sala el Torín d’Olot, en el Fòrum d’Experiències de la 1a edició de Petits Talents Científics a La Garrotxa. Aquest programa d’actualització científica per a mestres d’infantil i de primària està organitzat a la comarca per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i compta amb el suport de les empreses Noel Alimentària SAU, Laboratorios Hipra, SA i Cubus Serveis de Bens Inmmobles, SL i la col·laboració dels Serveis Educatius del Departament d’Educació de la Garrotxa i de l’Ajuntament d’Olot.

Petits Talents Científics fomenta l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de ciències de l’alumnat d’educació primària i infantil. A partir de la formació dels docents, el programa proporciona als centres educatius un seguit de recursos i orientacions pedagògiques que ajuden els mestres a implementar metodologies més participatives i creatives a l’aula, de les quals resulten els projectes presentats, en aquest cas, i a mode de conclusió i posada en comú a final de curs, al Fòrum d’Experiències.

La 1a edició del programa a La Garrotxa, que s’ha desenvolupat durant aquest curs 2021-2022, ha mobilitzat 22 mestres de 9 centres educatius de la comarca, dels quals 10 docents de 6 centres d’Olot, Santa Pau, Besalú, Tortellà i Montagut, participaran en el Fòrum d’Experiències, plantejat com un congrés científic i espai d’intercanvi entre les escoles, al qual l’alumnat exposa els seus projectes. Aquesta edició, primera de les tres que hi ha previstes, s’ha centrat temàticament en la investigació del cos humà. Sota el seu lema Investiguem com funciona el cos humà s’ha marcat un doble objectiu. Primerament, aprofundir en la metodologia d’investigar per modelitzar que en aquests moments és la que té més consens en la didàctica de la ciències i, d’altra banda, construir els coneixements científics i didàctics per tal que el professorat que hi participi pugui treballar amb aquest metodologia el bloc de continguts del cos humà, tal com marca el currículum de primària.

Els continguts que s’han treballat han estat la investigació científica i els models i la modelització en el funcionament del cos humà: “El camí dels nutrients o quan el problema és com el cos fa servir els nutrients del menjar”; “El camí dels gasos o quan el problema és com el cos aprofita l’oxigen per generar energia”; i “El camí de la informació o quan el problema és com el cervell sap què està passant al nostre cos”.

Vegeu programa Fòrum d’Experiències.