News

Anna Fosch, doctoranda de la UIC, guanyadora de la tercera edició del concurs "Presenta la teva tesi en 4 minuts”
Anna Fosch, doctoranda de la UIC, guanyadora de la tercera edició del concurs

Anna Fosch, doctoranda de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), amb la presentació “Menja greixos i aprima't, el teu cervell sap com fer-ho!”, ha guanyat la tercera edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i 11 universitats catalanes, amb el suport de la Generalitat de Catalunya. La final, retransmesa per videostreaming, es va disputar ahir a la seu de l’FCRI a Barcelona, en un acte de format reduït, en compliment de les disposicions sanitàries, amb presència de les 11 finalistes, totes dones, i el jurat.

El segon premi va ser per Bruna Sànchez, doctoranda de la Universitat Rovira i Virgili (URV) per la presentació “Estudi computacional de les reaccions mecanoquímiques” i el premi del públic va correspondre a Fabiola Cavaliere, doctoranda de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), per l’exposició “How to optimise a design process”. Enguany, el jurat ha està format per Lluís Baulenas, secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya; Martina Laporte, Quality & Regulatory Affairs Director de B. Braun; Teresa Tarragó, CEO a Exheus; Mònica Roca, vicepresidenta primera de la Cambra de Comerç de Barcelona; i Jordi Portabella, director general de l’FCRI.

El concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts” cerca potenciar la capacitat comunicativa sobre la seva recerca del doctorands i doctorandes de les universitats catalanes mitjançant la presentació pública de les seves tesis en 4 literals minuts i de forma atractiva i entenedora pel públic general. Totes les participants són doctorandes de, com a mínim, segon curs i que han hagut de demanar el corresponent vistiplau del seu director/directora de tesi. Cap d’elles no ha defensat la tesi abans de la presentació de sol·licituds a la seva universitat. El concurs s’ha desenvolupat en dues fases: la primera ha consistit en una eliminatòria prèvia a cada universitat i la segona, la final del 25 de juny, on ha competit una concursant per universitat, anteriors guanyadores de cadascuna de les eliminatòries.

26 de juny de 2020