News

L’FCRI produeix un informe sobre preguntes essencials i notícies falses sobre la COVID-19 per al Parlament de Catalunya

Un dels objectius de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) és impulsar i facilitar, mitjançant diferents formats i suports, una comunicació més fluida i efectiva entre la societat, el sistema català de recerca i innovació i el teixit productiu, per tal d’incrementar l’interès per la ciència i la tecnologia per part de la ciutadania i les empreses.

En la situació que vivim amb la lluita contra la pandèmia de la COVID-19, l’FCRI està portant a terme, des de l’inici de l’estat d’alarma, amb rigor científic, responsabilitat i voluntat de servei, diferents accions disseminadores per mantenir informats diàriament la societat catalana, el sistema de recerca i els prescriptors polítics sobre les últimes notícies en l’àmbit de la recerca científica sobre la COVID-19.

La primera acció realitzada, coincident amb l’inici del confinament, ha estat donar accés a la societat des de la web de l’FCRI i el seu portal Compàs, a un complet butlletí d’actualització diària amb un recull d’informacions, recursos i micromecenatge, amb uns continguts àmpliament contrastats científicament, que aporten una completa i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

En relació també a la COVID-19, l’FCRI ha produït un informe sobre preguntes essencials i notícies falses sobre la pandèmia per al Consell Assessor del Parlament sobre Ciència i Tecnologia (CAPCIT), del qual la Fundació exerceix d’oficina tècnica de suport. L’informe es complementa amb un butlletí informatiu de periodicitat setmanal per les diputades i diputats. Aquesta publicació, integra 6 notícies, 2 recursos i el comentari de 2 notícies falses per número.

Les notícies seleccionades reflecteixen les darreres investigacions sobre la COVID-19 i les diverses polítiques de recerca que estan incidint en la resolució de la pandèmia. Els recursos publicats són fonts de coneixement de constant actualització sobre el context i l’evolució global de la malaltia. Per la seva banda, les notícies falses, que s’identifiquen des del punt de vista científic, s’analitzen i expliquen per tal de desmentir el seu contingut i potencial incidència negativa sobre la societat.

5 de maig de 2020