Tres experts en Einstein respondran a curiositats plantejades pel públic sobre la seva figura en una taula rodona a l’FCRI

29 març 2023 | Notícies, Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i Astro Barcelona, en col·laboració amb el portal DivulCat, organitzen la taula rodona “Donant veu a la curiositat” (dijous 30 de març, 18.00 h, edifici FCRI, Pg. de Lluís Companys, 23, auditori Joan Oró, 6a planta, Barcelona). Tres experts en l’obra i trajectòria del físic alemany tindran el repte de respondre en directe a les curiositats que els assistents hagin plantejat prèviament, via formulari digital, sobre la visita del físic Albert Einstein a Catalunya el 1923, la figura del geni i els seus descobriments.

L’acte comptarà amb la participació d’Emili Elizalde, físic i professor d’investigació del CSIC, expert en física i teoria de la relativitat; Xavier Duran, químic i divulgador científic; i Montse Ribell, divulgadora científica d’Astro Sabadell, experta en Mileva Marić, física i matemàtica sèrbia, col·lega i primera esposa d’Einstein. La taula planteja el repte de resoldre les curiositats dels assistents que hauran deixat prèviament, via web, les seves preguntes en el formulari d’inscripció. Una manera dinàmica intercalar converses i fomentar el debat sobre Einstein i la seva estada a Catalunya el febrer de 1923

El 22 de febrer de 1923 el físic alemany Albert Einstein arribava a Catalunya per impartir vàries conferències sobre la teoria de la relativitat. El va convidar la Mancomunitat de Catalunya per impulsar una comunitat científica moderna a Catalunya. Va estar-hi 8 dies al país, visitant Barcelona, Vimbodí-Poblet, L’Espluga de Francolí, Terrassa i Sant Cugat del Vallès. La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), commemora el centenari de la seva estada amb el portal “Einstein a Catalunya” que permet reviure el seu dia a dia al país, el que va dir, el que va fer i el seu ressò públic demà farà exactament un segle.

Inscripció i formulació de preguntes (aforament màxim de 50 places) aquí.