Recerca en Acció celebra els seus 15 anys amb nous continguts i una imatge renovada

15 març 2022 | Notícies, Sala de premsa

Recerca en Acció, portal de divulgació científica de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) amb milers de recursos en català per a docents, alumnat i, alhora, obert a tota la ciutadania interessada en la ciència i la recerca, celebra aquest 2022 el seu 15è aniversari. Amb motiu de l’efemèride, el portal es transforma amb una imatge completament renovada, adaptada a qualsevol plataforma (responsive design) i amb nous continguts i seccions.

A Recerca en Acció es poden trobar centenars de vídeos d’experiments, “Aventures científiques”, jocs i recursos pedagògics, notícies i respostes de científics i científiques a preguntes d’interès, entre molts altres continguts. Actualment, té un trànsit web de més de 90.000 usuaris. Per fer difusió del seu contingut disposa també d’un compte de Twitter amb més de 6.000 seguidors i un canal YouTube amb més de 670 subscriptors.

La seva secció “Aventures científiques” incorpora ara dues subseccions noves: “Ciència en directe” i “Aplicacions i webs de ciència ciutadana”. La primera ofereix un  recull de càmeres en directe que transporten l’usuari a llocs fascinants com són l’Estació Espacial Internacional, nius d’ocells, paisatges espectaculars, fenòmens naturals en viu, etc. Aquestes webcams són eines que permeten al professorat treballar temes a l’aula com ara l’evolució del paisatge al llarg de les estacions, el procés de reproducció d’alguns animals, etc.

“Aplicacions i webs de ciència ciutadana”, per la seva banda, permet als visitants col·laborar en una investigació científica a través de la ciència ciutadana.  En aquest espai el professorat trobarà un recull d’aplicacions i webs de ciència ciutadana per tal d’animar a l’alumnat a col·laborar en l’avanç de la recerca.

“Aventures científiques”, inclou també les antigues “Expedicions”, que permeten seguir experiències científiques de camp narrades en format diari de recerca pels investigadors i investigadores protagonistes, des de Expedicions a l’Antàrtida, a les muntanyes de Virunga (República Democràtica del Congo), o a una estació anàloga de Mart al desert de Utah (EUA), entre d’altres.

Les seccions que ja existien i continuaran oferint continguts són les de “Notícies” (concursos, formació, xerrades, tallers…); “Experimenta” (concurs escolar de vídeos científics en català); “Preguntes” (científics i científiques responen a preguntes dels usuaris); i “Jocs i recursos” (propostes interactives per jugar i aprendre ciència).