Notícies | Sala de premsa

Petits Talents Científics clou la seva vuitena edició a Barcelona amb la participació de més de 3.000 alumnes

13 maig 2021 | Notícies, Sala de premsa

Dos encontres, l’11 i 12 de maig a CosmoCaixa, on representants dels més de 3.000 nens i nenes participants al programa Petits Talents Científics han presentat els projectes fets el curs 2020-2021, han clos la vuitena edició a Barcelona d’aquesta iniciativa. Organitzat per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB), en col·laboració amb la Fundació “la Caixa”- EduCaixa, el programa fomenta l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències a l’educació infantil i primària.

Un total de 3.250 nens i nenes, d’entre 3 i 6 anys d’Educació Infantil i primer Cicle de Primària, i d’entre 7 i 12 anys del Cicle Mitjà i Superior de Primària, han desenvolupat un projecte científic que ha finalitzat durant aquest mes de maig tot el procés d’aprenentatge obtingut durant el curs educatiu 2020-2021. El professorat respectiu, una setantena de mestres aproximadament, ha actualitzat, mitjançant cursos específics, els coneixements i mètodes científics apostant per l’observació, les preguntes, la descoberta i la resolució de problemes.

Els participants més petits han clos el seu projecte presentant les experiències viscudes en un vídeo en format de conte que s’han recollit en un vídeo que podran veure a partir del 20 de maig, i que servirà de cloenda.

Alguns dels títols d’aquests contes han estat: “Com creix una llavor?”, “Els arbres del jardí” o “Seguint els Camins del Rec”. Els nens i nenes més grans, han exposat a la resta de centres participants als encontres de l’11 i 12 de maig, les conclusions dels seus projectes d’aplicació del mètode científic, amb temàtiques com ara “Com canvia el paisatge en el recorregut del riu Besòs?” o “Per què les plantes de la selva acostumen a ser més grans?”, entre d’altres.

Petits Talents Científics és un programa d’actualització per a docents de ciències d’educació infantil i primària que vol introduir el mètode científic en l’alumnat d’aquestes etapes. L’objectiu és proporcionar als centres educatius un seguit de recursos i orientacions pedagògiques que ajudin els mestres a implantar metodologies més participatives i creatives a l’aula i que permetin la realització de petits treballs de recerca i de pràctiques experimentals per part de l’alumnat.