Oberta la inscripció als Cursos d’Estiu 2019 de l’FCRi

15 maig 2019 | Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) organitza de nou les seves Escoles d’Estiu per a docents 2019, un seguit de cursos d’estiu diversos, adreçats als docents en actiu de qualsevol centre docent de Catalunya, gratuïts i certificats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (cal assistir a un mínim del 80% de les sessions). La majoria de cursos s’adrecen a professors de secundària, però també n’hi ha alguns per a mestres de primària. Els cursos tindran lloc a Barcelona, Bellaterra, Castelldefels, Girona, Lleida, Tarragona i Tortosa. El termini per a inscriure-s’hi finalitza el dia 31 de maig de 2019.

En l’àmbit de la secundària es porten a terme cinc cursos. Destaquen “Fer ciència amb les mans: com desenvolupar dispositius, models i experiments engrescadors per als alumnes” (Barcelona, per a docents d’ESO i batxillerat); i “L’experimentació en les classes de ciències – edició 2019” (a 6 localitats diferents: Barcelona, Castelldefels, Girona, Lleida, Tarragona i Tortosa). Si bé són semblants entre si, hi ha algunes particularitats temàtiques, i és important que consulteu els programes de cada localitat. El curs s’adreça a docents de secundària, sobretot d’ESO.

Igualment, es troben disponibles els cursos “Ús docent de laboratoris virtuals i remots: el projecte Nextlab” (Barcelona, per a docents d’ESO i també de batxillerat); “Noves perspectives en l’ensenyament de les biociències” (Barcelona, en el marc del programa Amgen Teach i també per a docents d’ESO i de Batxillerat); i “Aprenentatge basat en videojocs” (Campus de la UAB, exclusivament per a Secundària). A aquests cursos s’afegeix un sisè d’Humanitats i Ciències Socials, “La ciència del llenguatge: projectes interdisciplinaris i la seva aplicació a l’aula de secundària” (Barcelona, campus de la UPF).

Per a docents de primària, s’han programat dos cursos: “La Matemàgia, una eina fascinant per ensenyar matemàtiques i ciències a primària” (Barcelona) i “Eines digitals per a l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències” (Campus de la UAB).

L’objectiu global dels cursos és ajudar els docents a fer més atractius, participatius i experimentals els continguts CTM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques). Per aconseguir-ho, els cursos plantegen una aproximació eminentment aplicada: els assistents coneixeran de primera mà com dur a terme un conjunt d’experimentacions i de propostes pràctiques realitzables, prioritàriament, amb materials i tècniques a l’abast, i relacionades amb els continguts curriculars. També es reflexionarà sobre diversos aspectes metodològics. La idea és que els participants aprenguin propostes pràctiques per a fer treballs experimentals atractius que puguin engrescar als alumnes.

Els cursos compten amb el suport de l’Obra Social “la Caixa”, i a banda de l’FCRi, estan coorganitzats pel Departament d’Educació, la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Universitat Rovira i Virgili (URV).