Noticíes

Comença la setena edició de Petits Talents Científics

El programa d'actualització científica per a docents d'educació infantil i primària “Petits Talents Científics”, organitzat conjuntament per la Fundació Catalana per a la Recerca i (FCRi), l’Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona i EduCaixa, va iniciar ahir la seva setena temporada, corresponent al curs 2019-2020.

Arnau Amat, professor del Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la Universitat de Vic-Central de Catalunya (Uvic-UCC), va impartir a l’auditori de l’FCRi a Barcelona, la sessió “La Terra: un sistema dinàmic”, en un acte que va comptar també amb les intervencions de Jordi Portabella, director general de l’FCRi; M. Esther Arderiu, de l’Àrea de Cultura i Divulgació Científica de la Fundació Bancària “la Caixa”; i Montserrat Potrony, cap del Departament de Projectes Educatius de Ciutat de l’Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona.

Petits Talents Científics vol fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat d'educació infantil i primària. La iniciativa proporciona als centres educatius un seguit de recursos i orientacions pedagògiques que ajudin els mestres a implantar metodologies més participatives i creatives a l'aula. Aquests recursos permeten la realització de petits treballs de recerca i de pràctiques experimentals per part de l'alumnat.

El programa consisteix en cursos d’aplicació de metodologia científica, on s’actualitzen els coneixements científics dels mestres, alhora que s’exposen propostes d’experiments i d’altres recursos que els docents podran dur a terme fàcilment a l’aula. Es té especial cura dels aspectes metodològics i didàctics per tal que els continguts científics quedin ben inserits dins un esquema pedagògic coherent. Els cursos són gratuïts i tenen una durada de 20 hores de formació, essent reconeguts pel Consorci d’Educació de Barcelona. El curs “Joc i descoberta al 0-3” serà de 12 hores i s’acreditarà des de l’IMEB.

La temporada 2019-2020 inclou els cursos: “Joc i descoberta al 0-3” (adreçat a docents de primer cicle d’educació infantil); “Indaguem sobre el so en espais de ciència”, per docents de segon cicle d’educació infantil i cicle inicial d'educació primària; i La Terra: un sistema dinàmic”, per mestres de cicle mitjà i superior d'educació primària.

24 d'octubre de 2019