Sala de premsa

Més de 300 escoles participen en una nova edició del Dia de la Ciència a les Escoles durant la 25a Setmana de la Ciència

16 novembre 2020 | Sala de premsa

El proper 18 de novembre es durà a terme una nova edició del Dia de la Ciència a les Escoles, una iniciativa clàssica dins de la Setmana de la Ciència, impulsada per l’FCRI i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquesta jornada s’oferirà, per alumnes de 3r i 4t d’ESO de més de 300 escoles, quatre conferències a càrrec de sengles investigadores i investigadors sobre temàtiques com la intel·ligència artificial, a càrrec d’Armand Vilalta, investigador del Barcelona Supercomputing Center; l’epidemiologia, amb Natàlia Rodríguez, investigadora d’ISGlobal i metge de l’Hospital Clínic; la genètica, amb Gemma Marfany, investigadora del Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística de la Universitat de Barcelona; i la sostenibilitat, amb Sílvia Lacorte, investigadora de l’Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l’Aigua (IDAEA-CSIC).

L’acte es realitzarà en format virtual i es retransmetrà de 9.15 h a 14.00 h des de l’auditori de l’FCRI on s’oferiran en continu les diferents intervencions i torns de preguntes. Prèviament a aquesta jornada, els alumnes de 3r i 4t d’ESO han treballat les matèries a l’aula gràcies a uns vídeos dels investigadors, en què explicaven de forma accessible la seva recerca i plantejaven un repte científic que havien de resoldre els escolars (extracció d’ADN, simular el funcionament d’un superordinador, gestió de residus, cerca històrica de fotografies de pandèmies…). Durant la sessió, els quatre científics respondran a una selecció de preguntes dels centres sobre els reptes i les seves àrees d’investigació.

Amb aquest esdeveniment, l’FCRI i el Departament d’Educació volen fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat, apropant els científics als centres educatius. La 25a Setmana de la Ciència és una iniciativa impulsada per l’FCRI, amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya (Secretaria d’Universitats i Recerca), i la col·laboració de Fundació “la Caixa”, Amgen, BBVA i BASF.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe